یک هدف بزرگ

ساخت وبلاگ

به گزارش خبرگزاری بسیج، پاول دوروف بنیانگذار و مدیرعامل شبکه اجتماعی «تلگرام» در صفحه مجازی شخصی خود ادعا کرده از 100 میلیون مخاطب این نرم افزار در ماه ژانویه 2016، 20 درصد ایرانی هستند. به عبارت دیگر 20 میلیون نفر در ایران تلگرام دارند

این در حالی است که پایگاه سنجش الکسا که در زمینه میزان بازدید و رتبه بندی، قریب به یقین مورد اجماع کاربران اینترنتی است. در آخرین اعلام خود یعنی ساعاتی پیش از انتشار این خبر، کاربران ایرانی تلگرام را 45 درصد از کل کاربران اعلام کرده است. کاربران ایرانی رتبه اول استفاده کنندگان از تلگرام را به خود اختصاص داده‌اند و این پایگاه بیست و نهمین سایت پربیننده در ایران محسوب می‌شود.

حال باید دید این آمار اشتباه از چه رو اعلام شده است؛ احتمال اول اینکه با توجه به این‌که رقم 20 میلیون کاربر در ایران عدد نسبتا صحیحی است و با این اوصاف که 45 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند، لذا کل استفاده کنندگان از این شبکه اجتماعی جمعیتی بالغ بر 44.5 میلیون نفر را شامل می‌شود. لذا دوروف با این دروغ، اغراق بزرگی در مورد کل مشترکان تلگرام به خرج داده است.

احتمال دوم اینکه با وجود درخواست برخی از مسئولین قضائی و فرهنگی کشور برای فیلترینگ تلگرام، دوروف خواسته فشار بر مسئولان وزارت ارتباطات را که سرسختانه جلوی فیلترینگ تلگرام را گرفته‌اند بکاهد. چرا که موافقان فیلترینگ علاوه بر دلیل پشتیبانی مالی و فنی صهیونیستها از این شبکه اجتماعی، این سوال را می‌پرسند که این نرم افزار اگر خوب است چرا عمده کاربران آن ایرانی هستند و حتی در کشور مادری خود جایگاهی ندارد؟ (استفاده کنندگان روسی تنها 6 درصد کل کاربران تلگرام را تشکیل می‌دهند!) و از طرفی خود دوروف چندین بار ادعای مقامات دولتی در زمینه توافق بر سر مسدود کردن کانالهای غیر اخلاقی در ایران را رد کرده است،

با این وصف در روزهای آینده باید دید سرنوشت کشمکش مسئولان وزارت ارتباطات با این جوان روسی به کجا خواهد انجامید.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 107 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:26

"نظر به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص برنامه ششم و حکم ابلاغی معظم له برای اعضای شورای فضای مجازی که از جمله احکام بالادستی است، طبیعتا توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات متوفق نخواهد شد و مجریان این شبکه باید بیش از پیش بر اجرای زود هنگام آن همت گمارند".

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهندس "مسعود فاتح" در سرمقاله چهارمین شماره ماهنامه نسل چهارم با محوریت شبکه ملی اطلاعات، نوشت: "شبکه ملی اطلاعات اگرچه در اواخر سال 1384 با عنوان شبکه ملی اینترنت در کشور مطرح و پایه ریزی شد، اما در مرداد ماه 1385 عبدالمجید ریاضی معاون وقت فناوری اطلاعات وزارت ICT نخستین مدیری بود که واژه‌ شبکه ملی اینترنت را به صورت رسمی مطرح کرد. پشتوانه این مباحث طرحی بود که نخست در برنامه چهارم توسعه و بعدها به قانون پنجم توسعه هم راه پیدا کرد. 
با یک نگاه کلی به مفاهیم بنیادی و اصول فنی مهندسی پایه ریزی این شبکه و با توجه به برنامه پنجم توسعه، طرحی که وزارت ارتباطات در قالب اینترنت ملی یا شبکه ملی اطلاعات ملزم به اجرای آن شد، عبارت بود از شبکه ای مبتنی بر قرارداد اینترنت (IP) به همراه سوئیچ ها، مسیریاب ها و مراکز داده به صورتی که درخواست های دسترسی داخلی که در مراکز داده داخلی نگهداری می شوند از طریق خارج از کشور مسیریابی نشود و امکان ایجاد شبکه های اینترانت خصوصی و امن در آن فراهم شود.
اگرچه به دلیل تبیین نامناسب این طرح در سال های نخستین، این پروژه ملی با مقاومت های درون بخشی مواجه شد، ولی به مرور زمان و با لمس ضرورت ایجاد این شبکه، نهایتا اتفاق نظری کلی برای اجرای این پروژه ملی صورت گرفت. 
از آنجا که دولت یازدهم نیز از نخستین ماه های آغاز فعالیت بر راه اندازی هرچه سریع تر این پروژه ملی تاکید داشت، لذا حساسیت های درون حوزه ای برای به ثمر رسیدن ارکان اصلی این شبکه بیشتر شد. اما اعلام اخیر مجری شبکه ملی اطلاعات مبنی بر اتمام طراحی جامع این شبکه، امیدها برای اتمام زود هنگام شبکه ملی اطلاعات و به ثمر رسیدن عملیات اجرایی این شبکه در بازه زمانی کوتاه را به یاس مبدل کرد. اگرچه اجزای مختلف این شبکه  تا حدودی اجرا و پیاده سازی شده است، ولی فعلا برای تحقق کامل این پروژه ملی باز هم باید منتظر ماند. 
از سوی دیگر بی توجهی به ردیف بودجه شبکه ملی اطلاعات در پیش نویس لایحه برنامه ششم، اگرچه این پروژه را از اولویت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خارج نمی کند و تکالیف وزارت متبوع برای اجرای این پروژه در برنامه ششم باقی است، اما به نظر می رسد حذف این ردیف بودجه از برنامه توسعه آتی، اقدامات اجرایی وزارت ارتباطات برای به ثمر رساندن نهایی این پروژه را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. 
مهم آنکه نظر به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص برنامه ششم و حکم ابلاغی معظم له برای اعضای شورای فضای مجازی که از جمله احکام بالادستی است، طبیعتا توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات متوفق نخواهد شد و مجریان این شبکه باید بیش از پیش بر اجرای زود هنگام آن همت گمارند.
در نهایت با نظارت شورای عالی فضای مجازی و هماهنگی های لازم با متولیان این پروژه در وزارت ارتباطات، باید اولویت های اجرایی این شبکه مشخص و همزمان با پیشبرد طرح های مفهومی و زیرساختی، نمونه های عینی آن در جزئیات همانند جویشگرهای ملی جهت به کارگیری و همراهی مردم با این پروژه تبیین و در اختیار مردم قرار گیرد".

منبع: سیتنا

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 108 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:26

مشاور فرمانده سپاه پاسداران گفت: حیا و ادب از جمله اصلی ترین مبادی اخلاقی است که این شهید بزرگوار از آن برخوردار بود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار خسرو عروج در مراسم یادبود شهید مدافع حرم محمد اینانلو که بعد از ظهر امروز در مصلی نماز جمعه مهرشهر کرج برگزار شد با بیان این مطلب که دشمن بر روی عقاید ایرانیان سرمایه گذاری کرده است اظهار داشت: دشمن جنگ با ایران را جنگی مذهبی عنوان می کند و معنقد است ایرانیانی به جنگ با آنها می روند که تقوا و درستکاری از خصلت های اصلی آنهاست.

وی افزود: منطقی بودن می تواند در رام کردن دشمن تاثیرگذار باشد چراکه در قرآن نیز آمده است که از مرده و زنده مجاهد در راه پروردگار نیز کارهایی بر می آید.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران عقیده دشمن را بر از بین بردن تکیه گاه رزمندگان مطرح کرد و گفت: تصویر دشمن فاصله انداختن رزمندگان با فرماندهانشان است که انفجار ها و ترورها از جمله اقدامات دشمن در دشمنی با رزمندگان اسلام است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن نیز به این نتیجه رسیده است که رزمندگان شهید اثرگزاری شان از زنده بودنشان بیشتر است و باید دانست که برای چه و به چه منظوری با دشمن به جنگ برخاسته ایم چراکه دشمن تصور می کند یک دشمن دارد و آن هم ایران است.

سردار عروج به ویژگی های شهید محمد اینانلو اشاره کرد و گفت: حیا و ادب از جمله اصلی ترین مبادی اخلاقی است که این شهید بزرگوار از آن برخوردار بود.

وی در پایان تاکید کرد: ادامه راه شهدا و انبیا از وظایف یک مسلمان است که در دین اسلام بر آن تاکید بسیاری شده است و باید آن را در تمام مراحل زندگی مورد توجه قرار داد.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:26

گفت‌وگوی منتشر نشده از شهید همدانی پیرامون تحولات سوریه

روس‌ها در سوریه منافعی دارند و به‌راحتی حاضر نیستند از این کشور دست بردارند. ایران نیز دارد از انقلاب و امنیت ملی خود دفاع می‌کند. ضمن اینکه اگر سوریه سقوط کند تاثیر جدی در تحولات منطقه خواهد داشت. پس برای اتمام جنگ در سوریه یا محور غربی و یا محور مقاومت باید حتما کوتاه بیاید.

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار شهید حاج حسین همدانی چندی پیش در نشستی به تشریح تحولات سوریه پرداخت. وی در شانزدهم مهرماه امسال در حین انجام عملیات شناسایی در سوریه به شهادت رسید.

 در تحولات سوریه نمی‌توان تنها به اوضاع این کشور نگاه کرد. بنده تحولات سوریه را شرح می‌دهم تا ببینیم این جنگ چه زمانی تمام می‌شود؟ ضمن اینکه در تحولات منطقه، سوریه تنها نیست؛ این تحولات در سوریه، یمن، عراق و دور و اطراف ما در آسیا و آفریقا در جریان است.

در رصد تحولات منطقه باید ببینیم ماهیت تهدیدات عوض شده که ما راهبردمان را تغییر بدهیم یا خیر؟ باید بگویم ماهیت تهدیدات همان تهدیدات قبلی است و در این حوزه ما باید با برنامه‌ریزی در حوزه راهبردی، به‌صورت تاکتیکی در صحنه و میدان عمل کار کنیم.

 

** جنگ سوریه چه موقع تمام می‌شود؟

اگر ما بخواهیم عمیق به جنگ سوریه نگاه کنیم، آنچه مسلم است این است که جنگ زمانی پایان خواهد یافت که یکی از این ۲ اردوگاهی که در سوریه منافع دارند، کنار بکشند. یکی اردوگاهی که با مدیریت آمریکایی‌ها، اروپایی و چند کشورهای عربی تشکیل شده است و دیگری اردوگاهی است که با رهبری ایران و روسیه از ملت سوریه دفاع می‌کنند. اردوگاه آمریکا و متحدانش اعتراف کرده‌ اولین خواسته‌‌اش امنیت اسرائیل و کوتاه کردن دست ایران از منطقه است.

این برای اولین‌بار است که روس‌ها با آن دیدگاهی که قبلا داشتند به میدان آمده و استقامت و پایداری می‌کنند. روس‌ها در سوریه منافعی دارند و به‌راحتی حاضر نیستند از این کشور دست بردارند. به قول دولتمردان سوریه،  روس‌ها خیلی برای سوریه هزینه کرده‌اند. ایران نیز دارد از انقلاب و امنیت ملی خود دفاع می‌کند. ضمن اینکه اگر سوریه سقوط کند تاثیر جدی در تحولات منطقه خواهد داشت. پس برای اتمام جنگ در سوریه یکی از این‌ها باید حتما کوتاه بیاید.

 

** راهبرد آمریکا در قبال سوریه تغییر نکرده است

تغییراتی که در سه‌سال و اندی در این اردوگاه دیده‌ایم در تاکتیک بوده است. راهبرد آمریکا هیچ تغییری نکرده است. سه‌سال پیش یک اتفاق معمولی و یک اعتراض صنفی تبدیل به یک موج شد و آمریکایی‌ها سوار بر این موج شدند و با برنامه‌ریزی سعی کردند ظرف چندماه مسئله سوریه را تمام کنند. امروز بیش از سه سال از این ماجرا گذشته و آمریکایی‌ها ده‌ها برنامه را پیاده کرده‌اند.

 

** معامله سوریه و آمریکا که به سرانجام نرسید

حتما دوستان به یاد دارند پیش از آغاز درگیری‌های سوریه، آمریکا وارد معامله با دولتمردان سوریه شد. این دو در کمیسیون‌های متعددی که برگزار شد؛ توافقاتی انجام دادند.

یکی از تصمیمات، آزاد شدن بلندی‌های جولان بود و قرار شد تا ارتش اسرائیل آنجا را تخلیه کند. بازسازی ارتش سوریه، باز شدن درهای اقتصادی بر کشور سوریه نیز از توافقات بود و حتی می‌بینیم قراردادی مبنی بر تبادل توریسم با سوریه امضا می‌شود؛ چرا که سوریه یکی از منابع درآمدیش توریسم است اما در قبالش یک خواسته داشتند؛ اینکه سطح روابط با ایران کاهش یابد و از حزب‌الله نیز حمایت نکنند.

 

** آقا فرمودند بشار اسد بهتر از پدرش خواهد بود

اما سوری‌ها بر اساس وصیت پدر بشار اسد یعنی حافظ اسد، حاضر نمی‌شوند چنین کاری کنند و ایران و حزب‌الله لبنان را بواسطه نزدیک شدن به ایالات متحده از دست بدهند. حافظ اسد که در بستر بیماری بود، این نگرانی پیش آمد که بعد از حافظ اسد مساله پشتیبانی از حزب‌الله لبنان چه می‌شود. وقتی دبیرکل حزب‌الله محضر مقام معظم رهبری رسیدند و اظهار نگرانی ‌کردند، آقا فرمودند هیچ نگران نباشید و مشکلی پیش نخواهد آمد و حتی بشار بهتر از پدرش خواهد بود.

 

** بشار اسد همه‌جانبه از حزب‌الله حمایت کرد

سوریه‌ی امروز نسبت به دوران حافظ اسد، تفاوت زیادی دارد و مشکلاتی که آن روز داشتیم امروز نداریم. آقای بشار حمایت‌های همه‌جانبه از حزب‌الله دارد و از منافعی که ما در فلسطین و جاهای دیگر داریم، پشتیبانی کامل می‌کند.

 

 

** بازیگری نوبتی ترک‌ها، قطری‌ها و سعودی‌ها در تحولات ترکیه

امروز بیش از ۳ سال از آغاز درگیری‌های سوریه گذشته است و در این مدت سوریه فراز و نشیب‌های متعددی را پشت سر گذاشته است.

در ابتدای تحولات، ترک‌ها که بازیگر نقش اول این حوادث بودند، با پشتیبانی همه جانبه که از آن‌ها شد، ارتش آزاد سوریه به نام جیش الحر را تشکیل دادند و امکانات فراوانی را در اختیار آنها قرار دادند. طبق آمار و ارقامی که ما داریم ارتش آزاد سوریه بیش از ۱۲۰ هزار نفر نیرو داشت و در سراسر سوریه واحدهای نظامی تشکیل داده بود. این گروه ۳۵۰ گردان داشت و به نحوی مدیریت شده بود که همه اقشار و مذاهب سوریه را در برمی گرفت. به‌طوری که گردان‌هایی را به نام ائمه معصومین، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نام‌گذاری کرده بودند.

در بخش مسیحیت گردان حضرت عیسی و حضرت مریم و در بخش دروزی‌ها متناسب با اقشار آن‌ها لیدرها و بزرگان و کسانی که در جمعیت‌ها بودند گردان‌هایی را تشکیل داده بود تا این‌گونه نیروها را جذب کنند و یک اقدام همه‌جانبه و کنش جمعی گسترده را علیه اسد سازماندهی کنند.

 

** اتاق فکری که سنی‌ها، علوی‌ها و شیعه‌ها را مدیریت می‌کرد!

یک اتاق فکر پشت صحنه بود که ۴ فرقه اهل سنت، علوی‌ها و دوازده امامی‌ها را مدیریت می‌کرد. این اتاق فکر جغرافیای انسانی و مذاهب آنجا را کاملا می‌شناخت و براساس آن برنامه‌ریزی کرده بود. ضمن اینکه در بین سازمان‌های ارتش در آن موقع بالاترین ریزش را داشتیم؛ هرچند این رقم ریزش چندان چشمگیر و قابل توجه نبود.

طبق آخرین آمار در گروه‌های مسلح تروریستی سوریه همچون جبهه النصره و احرار الشام و داعش درصدی که از سوی ارتش سوریه جذب شدند زیر یک درصد است و آمار و ارقام به شدت پایین است. ترک‌ها نتوانستند اوضاع سوریه را به خوبی مدیریت کنند و لذا آمریکایی‌ها نقش را از ترکیه گرفتند و به قطری‌ها دادند. آن‌ها قول دادند در مدت کوتاهی مساله را تمام کنند، اما باز هم کارنامه ناموفقی را تحویل دادند.

سپس عربستانی‌ها آمدند. اینجا دیگر جناح جمهوری‌خواه وارد صحنه شدند. آقای بندر بن سلطان که به «بندر بوش» معروف است وارد صحنه شد و قول صد در صد داد که ظرف سه ماه قضیه را تمام کند. از اینجا ما صحنه سوریه را یک دوره کاملا تحولی برای گروه‌های مسلح می‌دانیم. از اینجاست که شاهد یک جنگ تمام‌عیار در سوریه هستیم.

امروز مساله سلفی‌ها و گروه‌های جهادی تندرو مانند جبهه النصره و داعش به عنوان یک تهدید جدی برای عراق و سوریه است. این‌ها در سوریه و در عراق آمدند و ظرف مدت کوتاهی کارهای زیادی کردند. در هفته گذشته اخباری پخش شد که داعش می‌خواهد به دمشق حمله کند و یک سری تانک از عراق جمع کردند و به ستون کردند و شبکه بی‌بی‌سی به صورت کامل از این ستون‌کشی فیلمبرداری کرد و چندی بعد داعش از مرز بوکمال وارد خاک سوریه شد.

بعد هم به فرودگاه نظامی حمله کردند و امکانات زیادی گرفتند. داعش برای تامین امکانات و اسلحه‌هایش به مراکز نظامی، پادگان‌ها و زاغه مهمات حمله ‌کرده و نیازهایش را تامین می‌کند. وقتی آن دو منطقه سقوط کرد و مهماتی را به غارت بردند اثراتی در سوریه و به خصوص در پایتخت یعنی دمشق داشت که واقعا وحشتناک بود.

 

** نقش بندر بن سلطان در تقویت داعش و جبهه النصره

داعش پیش از حمله، عملیات روانی انجام می‌دهد و همین باعث می‌شود پیش از اینکه وارد منطقه‌ای شود، آن منطقه سقوط کند. حتی چند روز پیش تعدادی از دوستان سوری می‌گفتند مهاجرت از قشر مرفه به کشورهای اروپایی شروع شده است؛ آنان هم که نمی‌روند مشکلاتی دارند. حتی آن دوستانی که با ما کار می‌کنند به شدت نگران خانواده‌شان بودند.

این نشان می‌دهد زمانی که بندر بن سلطان آمد، صحنه عوض شد؛ به خصوص با آمدن جبهه النصره که البته از قبل بودند. ابوبکر بغدادی شاخه‌ای از جبهه النصره را جدا کرد و داعش را ایجاد کرد و به سرعت به تصرف مناطق پرداخت. تا پیش از آن، ارتش سوریه و سازمان‌های امنیتی یک سال استراحت داشتند و رفع خستگی می‌کردند.

 

** ۲۵۰ پادگان پدافند هوایی سوریه برای مواجهه با رژیم صهیونیستی

بسیاری از مناطقی که امروز در تصرف داعش است، دست گروه‌هایی مانند جیش الحر بود، ولی داعش پیش‌روی می‌کرد و این مناطق را از دست دیگر گروه‌ها می‌گرفت. داعش در کمتر از ۲۴ ساعت یک شهر را از جیش الحر می‌گرفت. ارتش آزاد سوریه برخی مناطق را با عملیات روانی داعش خالی می‌کرد. داعش به این طریق استان «رقه» را کامل گرفت، بخشی از دیر الزور را گرفت و سپس  حلب را گرفت.

در رابطه با اینکه می‌گویند چرا اینقدر پادگان‌ها سقوط می‌کند و مگر چند پادگان دارند، باید بگویم در طرح دفاعی سوریه در مقابل اسرائیل، این کشور تقریبا بیش از ۲۵۰ پادگان گردان پدافند هوایی دارد. نیروهای حاضر در هریک از این پادگان‌ها صد نفر بود که موشک و سلاح‌های ضدهوایی داشتند. البته اکثر این پادگان‌ها قبل از سقوط کردن، تخلیه شدند.

در بخش شرقی حلب یک پادگان و فرودگاه قرار دارد که نزدیک به ۲ سال است در محاصره است و ۱۶۰۰ نفر پرسنل دارد. از این نقطه عملیات‌های هوایی انجام می‌شود و هواپیمای جنگی از آنجا بلند می‌شوند. سوریه پنج فرودگاه بین‌المللی مسافربری  و بیش از ۶۰-۷۰ فرودگاه نظامی دارد.

پادگان‌هایی که براحتی سقوط می‌کرند به این علت است که در آن‌ها یا نیرویی حضور ندارد و یا امکانات ندارند. پادگان شرق حلب نیز بیش از ۲ سال است که در محاصره به سر می‌برد. چند بار به آن حمله کردند، ولی نیروها مقاومت کردند و این نشان می‌دهد اگر پادگان‌ها به علت جنگ روانی داعش تخلیه نمی‌شد این گروه نمی‌توانست براحتی تا این حد پیشروی کند.

 

** داعش یک‌سال با کُردها درگیر نشد

داعش در مدت کوتاهی حاکم منطقه شد. با این حال با یک برنامه‌ریزی قبلی، در طول سال اول فعالیتش با کردها نمی‌جنگید. با توجه به فعالیتشان معلوم بود دمشق اولویت اصلیشان است.

وقتی مناطقی را گرفت و جا پای خود را محکم کرد، با کردها نیز درگیر شد و سه شهر و روستای «تل عرن»، «تل حاصن» و «سوفیله» که حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند را از کردها گرفتند.

 

** شکل‌گیری نیروی دفاع وطنی با پیشروی داعش به سمت حمص

داعش به سرعت  به سمت استان حمص پیش‌روی می‌کرد و از آنجا بود که عملیات مشترک نیروهای مردمی با نام دفاع وطنی که ۷۰ هزار نیرو دارد آغاز شد و نیروهای مردمی در گردان و تیپ‌ها سازماندهی شدند. ارتش ۲ عملیات بزرگ انجام داد که ناموفق بود. حلب کاملا در محاصره قرار گرفته بود. در این منطقه روستای بزرگی را داریم که خط مقدم شد و تا حلب۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

 

** عملیات حلب؛ اولین عملیاتی که نیروهای مردمی انجام دادند

حلب از شمال یعنی از مرز ترکیه در اشغال داعش و تروریست‌ها بود و آن‌ها بیش از چهار پنجم حلب را در دست داشتند؛ فرودگاه حلب نیز کاملا محاصره بود. فقط حلب جدید چون پادگان‌های نظامی و دانشگاه ارتش در آن منطقه قرار دارند، سقوط نکرده بود، ولی کاملا محاصره بود و می‌رفت که آنجا هم سقوط کند. اگر آنجا سقوط می‌کرد آزاد کردن حلب امکان نداشت. عملیات مشترکی انجام شد و نیروهای مردمی برای اولین بار عملیات انجام دادند.

فرودگاه حلب آزاد شد، اما شهر جدید حلب در محاصره بود. امروز اطراف حلب جدید پاکسازی شده است و از فرودگاه تا حلب جدید امکان تردد وجود دارد. فرودگاه نیز کاملا آزاد شده و هواپیماها پرواز می‌کنند. از شمال فرودگاه به سمت شیخ نجار و تا زندان هم رسیده‌اند و نزدیک است که حلب جدید و قدیم وصل شوند.

الان تروریست‌ها نیروهایشان را کم کرده‌اند. حلب بعد از دمشق اولویت دوم تروریست‌ها بود، اما امروز تقریبا از خطر جدی رها شده است و نمایندگان مجلس ایران هم به آن‌جا رفته و وضعیت را از نزدیک دیدند.

 

** ناظران سازمان ملل جاسوس بودند!

از اینجا بود که احساس شد واقعا آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، آن‌هایی که به دنبال قضیه بودند و عربستانی‌ها هم اینجا را رها نمی‌کنند و سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌اند. ما تا این موقع یک جنگ شهری و داخلی داشتیم. جنگ پارتیزانی بود اما از اینجا که داعش وارد میدان شد، دیگر تانک‌های ارتش سوریه پیدایشان نمی‌شد و به محض اینکه از پشت مانع یا ساختمان می‌آمدند بیرون با موشک مورد هدف قرار می‌گرفتند.

در این دوره ما شاهد یک طراحی برای نفوذ در بین اقشار مختلف و کسب اطلاعات هستیم. به‌خصوص در دورانی که آقای کوفی عنان آمد آنجا، اکثر آن ناظران بین‌المللی که همراه ایشان بودند جاسوس بودند.

 

** تکفیری‌ها پیش از اسارت خود را می‌کشند

این‌ها خیلی کم اسیر می‌شوند مگر اینکه خواب باشند یا مجروح بشوند و وسیله‌ای برای کشتن خود نداشته باشند. جوانی ۱۵- ۱۶ ساله در منطقه درعا اسیر شد. وقتی اسیر شد، ۴۸ ساعت یکی روحانی روی او کار کردند که اظهار ندامت کند، اما این نوجوان پس از ۴۸ ساعت به روحانی ما گفت تو ۴۸ ساعت ورود من را به جنت به تاخیر انداختی؛ طعام از عرش آمده و رسول الله منتظر من است! این نشان می‌دهد که فرایند شست‌وشوی مغزی توسط نیروهای تکفیری بسیار سریع و منحصر به فرد است تا جایی که یک نوجوان احساس می‌کند که کشته شدن بدست ارتش سوریه وی را مستقیما به سمت بهشت هدایت می‌کند.

این جوان بیش از ۱۰ اسیر را سر بریده بود که بازجویی‌هایش مکتوب است؛ می‌گفت برای اینکه شجاع شوم این کار را کردم. می‌گفتیم آزادت کنیم چه می‌کنی؟ می‌گفت باز هم همین کار را می‌کنم. لذا باید نیروهای اعتقادی در برابرشان قرار بدهیم.

 

** شیوه جذب اروپایی‌ها توسط داعش

تا الان حدود ۱۵۰۰ نفر از اروپا به سوریه آمده‌اند. این‌ها شیوه‌هایی دارند که غیرمسلمانان را نیز جذب می‌کنند. آن‌ها ابتدا خیلی با این‌ها راحت برخورد می‌کنند. بعضا می‌بینیم خانمی با مانتو و روسری برای نماز جلو می‌ایستد و کم کم این‌ها را به روحیه عملیات انتحاری می‌رساندند.

 

** ۲ ویژگی عملیات‌های داعش

دولت امارت اسلامی (داعش) در انجام عملیات‌ها خود ۲ ویژگی دارد؛ یکی اینکه مثل مغول‌ها قبل از این‌که وارد شوند، جنگ روانی و رعب و وحشت راه می‌اندازند و تصاویر را نیز به عمد منتشر می‌کنند. دوم هم اینکه در شخصت‌ها و ارگان‌های موثر آن شهر و روستا و ...  نفوذ می‌کند  و آن‌ها را با خودش همراه می‌کند.

 

** محبوبیت ایرانی‌ها در سوریه

حضرت آقا فرمودند اول کاری که در مورد دشمن می‌کنید این است که بروید فکر دشمن را بخوانید و بفهمید به دنبال چیست. اگر دانستید به دنبال چیست، بر اساس آن می‌توانید طراحی لازم را انجام دهید.

امروز در سوریه وضعیت خوب است. در حال حاضر یک افسر گارد هم وقتی می‌خواهد از ایست و بازرسی‌ها عبور کند باید کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشد، اما همین که بفهمند شما ایرانی هستید دیگر نیازی به ارائه کارت نیست. در حلب نیز که ۵ – ۶ میلیون جمعیت سنی دارد، همچون شیعیان با ما همراه هستند.

 

** صد نامه دسته‌جمعی که سوری‌ها برای مقام معظم رهبری نوشتند

بیش از صد نامه دسته جمعی برای حضرت آقا نوشتند و اعلام وفاداری کرده‌اند.

یکی از روحانیان سوریه که استاد دانشگاه هم بود به ما می‌گفت ما دو مشکل داریم، اگر این‌ها را برطرف کنید از شیعیان لبنان برای شما بهتر می‌شویم. یک: روحانی برای ما تربیت کنید و دوم مسجد بسازید.

ما سال گذشته یک دوره ۴۵ روزه تربیت مبلغ توسط روحانی شیعه ـ که البته آنجا لباس روحانیت به تن ندارد ـ برای برادران اهل تسنن برگزار کردیم. وقتی این دوره به پایان رسید و قرار بود این‌‌ها درمناطق مختلف تقسیم شوند، مثل شب عملیات بود و همه گریه و زاری می‌کردند.

یک دوره مسابقات ورزشی هم آخر این دوره برگزار شد. یکی از سوری‌ها که دان ۵ تکواندو دارد به روحانی ما گفته بود بیاید برای مبارزه. روحانی ما چنان این فرد را زد که همه سالن هم تشویق کردند و هم صلوات فرستادند. بعد به ما گفتند یک روحانی هم مثل این فرد به ما بدهید کافی است.

 

** نگران شکل‌گیری جنگ مذهب علیه مذهب نیستیم

انقلاب اسلامی در مردم منطقه نفوذ کرده است. گزارشی که اخیرا دوستانی که از یمن آمده بودند ارائه می‌کردند، واقعا آدم احساس می‌کند همان سال ۱۳۵۷ ایران در حال تکرار شدن است. در لبنان و عراق و دیگر مناطق جاذبه انقلاب و امام ما اینقدر قوی بوده که درون قلب ملت‌ها نفوذ کرده‌ایم و نگرانی برای جنگ مذهب علیه مذهب نداریم. اما دشمن به دنبال این است و ما باید حواسمان جمع باشد.

 

** سه گروهی که در سوریه جنایت می‌کنند

گروه‌های مسلح را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: اول گروه‌های مسلح تندرو مثل جبهه النصره، داعش، احرار الشام و ... .

بخش دوم ملی‌گراو لائیک هستند؛ مثل جیش الحر (ارتش آزاد) و گروه‌های وابسته. که به شدت هم ضعیف شده و آمریکایی‌ها برای مقابله با داعش سعی دارند آن‌ها را تقویت کنند.

دسته سوم که حدود ۱۵ گردان می‌شوند، سارقین و تبهکاران هستند. کار این‌ها بستن جاده‌ها و غارت مردم است. گروه‌های جهادی و ملی‌گراها، ابتدا با هم کار می‌کردند اما بعد از دوره‌ای معلوم شد این‌ها در کنار هم نمی‌توانند فعالیت کنند.

 

** جهاد نکاح عامل اختلاف بین ارتش آزاد و داعش

جهادی‌ها (داعش و جبهه النصره) پنج وعده نماز می‌خوانند، نماز شب می‌خوانند، ولی لائیک‌ها نماز نمی‌خوانند و مشروب می‌نوشند. اما این اختلاف ریشه‌ای نبود و در عملیات‌ها تقسیم کار می‌کردند و هر یک از محوری جدا حمله می‌کردند.

اما در دوره‌ای، این‌ها در موضوع تقسیم غنایم با هم به مشکل برخوردند. سوری‌ها و غیر سوری‌ها نیز با هم درگیر شدند. چون غیرسوری‌ها و عمدتا جهادی‌ها پس از تصرف هر منطقه، تجهیزات و لوازم صنعتی را به سوی ترکیه می‌بردند، اما ارتش آزاد به اصطلاح می‌خواست مملکت را آزاد کند و آن را اداره کند. و این موجب اختلاف بینشان شد.

سعودی‌ها و ترک‌ها یکی دوبار این‌ها را خواستند و اختلافات برطرف شد ولی باز هم در صحنه عمل درگیری‌هایی بین این دو رخ داد. اما باز هم این اختلاف اساسی نبود.

از وقتی که حکم جهاد نکاح صادر شد، این اختلافات بسیار جدی شد و این دو گروه، بین هفت تا هشت هزار نفر از همدیگر را کشتند و مقرهای یکدیگر را منهدم کردند. چون خانم‌ها خودشان سوری بودند و عرب‌ها و به‌خصوص عشایر دیرالزور و رقه روی این موارد تعصب دارند. اگر به یکی از خانم‌های این عشایر تجاوز شود، افراد آن قبیله قتل عام راه می‌اندازند. اینجا بود که اختلاف بین تروریست‌های سوری (ارتش آزاد) و خارجی‌ها (داعش و النصره که کاملا خارجی هستند) شدت گرفت. (البته سوری‌ها هم جذب این دو گروه شده‌اند که عمدتا حنبلی‌ها هستند که آن‌ها هم تنها ۲ درصد از جمعیت سوریه را تشکیل می‌دهند.) این اختلافات در مجموع هم به نفع نظام سوریه شد.

 

** ماجرای شکل‌گیری جهاد نکاح!

ماجرای جهاد نکاح نیز از آنجا آغاز شد که امام جمعه استان درعا ـ که محل آغاز درگیری‌های سوریه بود ـ در یکی از خطبه‌ها نماز جمعه آیاتی از عظمت مجاهد فی سبیل‌الله قرائت کردو صفات زیادی از مجاهدین را برشمرد. در ادامه هم خطاب به زنان گفت اگر شما هم می‌خواهید در تمام امتیازاتی که خدای متعال برای مجاهدان برشمرده است شریک شوید، با یک مجاهد هم‌بستر شوید و عین همان صواب نصیب شما خواهد شد. او همانجا به چهار همسرش گفت شما از فردا می‌توانید در این عرصه پیشتاز باشید و این کار را انجام دهید.

مدتی پیش هم فردی با ظاهر سلفی از استان حماه، به دوستان ایرانی ما در سوریه پناهند شد. گفت اگر خودم را به دستگاه‌های امنیتی سوریه تسلیم می‌کردم، من را می‌کشتند. من می‌خواهم شما کاری کنید که من انتقام بگیرم. پرسیده بودند چه اتفاقی افتاد؟ گفت من الان بیش از یک‌سال است که در جبهه النصره حضور دارم. وقتی حکم جهاد نکاح صادر شد ما فکر می‌کردیم در حد همین حکم است و عملا چنین اتفاقی نمی‌افتد. من مدتی با همسرم به صورت تلفنی صحبت می‌کردم و او تنهایی‌اش اظهار نگرانی می‌کرد. بعد از چندبار تماس تلفنی، زد زیر گریه و گفت می‌خواهم خودکشی کنم چون خیلی من را اذیت می‌کنند. گفته بود خانم من از نظر سیما، خیلی خوش‌چهره بود و بعضی وقت‌ها یک‌شب، چندنفر با او همبستر می‌شدند.

ما او را آزاد کردیم و او به همراه یک تیم به میان جبهه النصره برگشت و کارهای بزرگی برای ما انجام دادند. از جمله اینکه صد زندانی ارتش سوریه را از چنگ آن‌ها نجات دادند. همچنین ترورها و انفجارهای زیادی نیز انجام دادند و سرانجام در یکی از عملیات‌ها کشته شد.

درباره کاروان‌های زیارتی نیز ما فعالیت‌هایی را انجام داده‌ایم. ما در هفته یک کاروان از سوری‌ها ـ چه اهل سنت و چه شیعه ـ را برای زیارت به تهران و مشهد می‌آوریم.

اعتقاد داریم که کاروان زیارتی به امنیت سوریه کمک می‌‌کند. چندبار این کاروان‌ها را به سوریه بردیم. این‌ها وقتی به بازار اطراف حرم حضرت رقیه بردیم، بازاری‌ها آن‌قدر خوشحال شدند که بیش از ۵۰ درصد به آن‌ها تخفیف می‌دادند. منتها شورای عالی امنیت ملی کشور هنوز با این موضوع موافقت نکرده است.

منبع: ساجد

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 140 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:07


آنچه در ادامه می‌آید، اظهارنطرها توسط اصلاح‌طلبان قبل از ثبت‌نام‌ها در انتخابات مجلس و خبرگان است

احمد شیرزاد: از نظر من بهتر است مجموعه نیروهای نام و نشان‌دار اصلاح‌طلب به صحنه نیایند و کریمانه در این دوره شرکت نکنند، به این دلیل که چنین فضایی می‌تواند به شکلی در اردوگاه اصلاح‌طلبی بازتاب پیدا کند که حرف تندروها پیش رود.

حسین مرعشی: من نباید توقع داشته باشم که هم زندانی سیاسی باشم و هم بخواهم وارد مجلس شوم. تکلیف بنده و امثال من روشن است. دلیلی ندارد اصرار داشته باشیم که حتماً ما وارد مجلس شویم. ما دوستان لایقی داریم که می‌توانند در مجلس به نظام و مردم خدمت کنند.

مرتضی مبلغ: شنیده می‌شود برخی می‌گویند برویم به سمت سونامی ثبت‌نام یا برخی می‌گویند کنار بکشیم که به‌نظر می‌رسد هیچ‌یک از این رویکردها صحیح نیست. اصلاح‌طلبان جزو این جامعه هستند. هر کسی احساس مسئولیت کرد، ثبت‌نام می‌کند و این ثبت‌نام هم قرار نیست سونامی باشد.

محمدرضا خاتمی: فضای کنونی قابلیت مجلس ششم را ندارد و این را اصلاح‌طلبان هم فهمید‌ه‌اند بنابراین حاضرند خیلی به کمتر از آن هم رضایت دهند.

فیض‌الله عرب‌سرخی: بعید می‌دانم چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب تایید صلاحیت بشوند...انتظار ما از شورای نگهبان تایید صلاحیت نمایندگان مجلس ششم نیست.

هدایت آقایی: اینکه مجلسی شبیه مجلس ششم یا سوم داشته باشیم بعید به نظر می‌رسد.

مرتضی مبلغ: اصلاح‌طلبان توقع برد میانی را هم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ندارند چه رسد به توقع برد حداکثری!

محسن مهرعلیزاده: به نظر من به رایزنی اصلاح‌طلبان با اعضای شورای نگهبان نیاز داریم. در حال حاضر شخصیت‌های مختلفی در حال انجام این رایزنی‌ها هستند.

زیباکلام: چون می‌دانیم که شورای نگهبان نامزدهای اصلاح‌طلب را ردصلاحیت می‌کند باید از حالا به فکر باشیم و نسبت به این عمل شورای نگهبان «اعتراض اجتماعی» بکنیم".

اما با گذشت اندک زمانی از اعلام نتایج صلاحیت‌ها ، کسانی که این حرف‌ها را بر زبان می‌آوردند در تغییر موضع آشکارا با هجمه به شورای نگهبان، روند نظارتی انتخابات را زیر سئوال بردند.

اظهارنظرها بعد از ثبت‌نام‌ها و بعد از اعلام اولیه هیئت‌های نظارت

محمدرضا خاتمی: بنده براین باورم روند حذف کاندیدا‌ها به واسطه نظارت استصوابی محل اشکال است. هنوز تا برگزاری یک انتخابات مطلوب فاصله زیادی داریم.

حسین مرعشی: او با اشاره به اینکه اعتقاد داریم اصلاح‌طلبی نیمی از سیاست کشور است، گفت: «ما به حضور در فرآیند انتخابات ادامه خواهیم داد و به‌هیچ‌عنوان صحنه را ترک نخواهیم کرد. برای همین از رئیس‌جمهوری و رهبری درخواست داریم کمک کنند به اجحافي که به این نیمی از سیاست کشور شده خاتمه داده شود».

وی گفت: معتقدم قدرت برای نمایندگان فعلی مجلس شیرین است و کسانی که ۱۲ سال است مجلس را در اختیار دارند دوست ندارند صندلی خود را و قدرت خود را از دست بدهند.

مرتضی مبلغ: با اشاره به اینکه «هیچ‌کس تصور نمی‌کرد میزان رد صلاحیت‌ها، این تعداد باشد» گفت: «این بزرگ‌ترین خطای استراتژیک ممکن اعضای هیأت نظارت بود که آسیب‌های جدی‌ای در پی دارد و امیدوارم شورای محترم نگهبان هرچه‌سریع‌تر این خطای اعضای هیأت نظارت را جبران کند». او افزود: «آنچه رخ داده برخلاف نظر رهبری بود که اعلام کردند حتی مخالفان هم در انتخابات شرکت کنند و رأی بدهند. اعضای هیأت‌های نظارت به‌ جای حرکت در مسیر خواست رهبری، برخلاف نظر ایشان حرکت کردند».

عبدالحسن مقتدایی (استاندار خوزستان): وی ضمن زیر سوال بردن شورای نگهبان پا را فراتر گذاشت و ردصلاحیت های شورای نگهبان راغیرموجه خواند و گفت: ردصلاحیت های غیر موجه داوطلبان تفاوتی با تقلب ندارد.

جاسم جادری (استاندار هرمزگان): انتظار چنین برخوردی را نداشتیم و نمی توان با چنین نگاه تنگ نظرانه ای به توسعه و پویایی کشورکمک کرد. تندی تصمیم رد صلاحیت گسترده به صلاح کشور نیست و با شعارمشارکت حداکثری همخوانی ندارد.

به هرجهت، اصلاحات نه تنها در فتنه 88 مردود شدند و در زمره معاندین و اپوزیسیون قرار گرفتند، در این دوره از انتخابات مجلس نیز با حمله به نهادهای انقلابی و از طریق فشارهای سیاسی و رسانه‌ای و مقصر جلوه دادن دیگران، نشان دادند هیچ دلیلی وجود ندارد که نظام اسلامی رأفت حداقلی برای آن‌ها متصور باشد، اینان می‌بایست با بی محلی و بی اعتنایی نظام اسلامی، در کنار دیگر گروه‌های مطرود همچون نهضت ملی و نهضت آزادی قرار بگیرند.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 108 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:07

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در همایش همگرایی اصولگرایان شهرستان ری که عصر امروز (چهارشنبه) در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با اشاره به تقارن فرارسیدن ماه بهمن و رحلت حضرت معصومه، اظهار داشت: انقلاب ما با همه اهمیت و عظمت خود از شهر قم برخواسته است و شهر قم نیز همه اهمیت و عظمت خود را مدیون یک بانوست.

وی ادامه داد: اگر حضرت معصومه (س) در این شهر نبود حوزه علمیه‌ای پیرامون این بقعه مطهر به وجود نمی‌آمد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان افزود: اجتماع علمای دین در شهر قم به برکت وجود یک بانو در اسلام است. آن وقت از این شهر مرجعی مثل امام خمینی (ره) تربیت می‌شود و کشوری را با نهضت خود متحول می‌کند.

حدادعادل تصریح کرد: کسانی که گاهی به مقام زن در اسلام اشکال می‌گیرند باید به آنها گفت که زن در اسلام مقامی دارد و آنچنان مورد احترام قرار می‌گیرد که مراجعی همچون امام تحت تاثیر آن پیشانی خود را بر ضریح مطهر بانوی قم می‌چسباند و هیچ فرقی بین زن و مرد وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کار مهم انقلاب اسلامی این بود که حکومت دینی خود را در دنیا محقق کرد. مهمترین مشکل ما با دنیای غرب این است که آنها می‌گویند دوران حکومت دینی به پایان رسیده اما ما می‌گوییم تازه این دوران آغاز شده است. مقام معظم رهبری فرمودند امروز نوبت حکومت دینی است و دنیا از حکومت دینی خسته شده است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: امسال در بیست و دوم بهمن همه نشان می‌دهیم که به رغم همه رفتارها و تبلیغات دشمن مردم در صحنه هستند. از روز اول این انقلاب تا امروز دشمن بارها سعی کرده است که چوب لای چرخ این انقلاب کند، دورتادور ایران را به آتش کشیدند و سعی دارند که این آتش را به جان مردم بیاندازند.

حدادعادل ادامه داد: آنها نه تنها موفق به پیاده‌سازی افکار خود نمی‌شوند بلکه مردم انقلابی ایران این آتش را در عراق، یمن و سوریه خاموش خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از آنکه فهمید با هیچ حربه‌ای نمی‌تواند به انقلاب اسلامی رخنه کند، به سراغ تحریم‌های اقتصادی رفت و صریحا اعلام می‌کرد که برنامه ما این است که مردم ایران را تحت فشار قرار دهیم تا آنها در مقابل حکومت بایستند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: مردم ما فهمیده هستند و این سختی‌ها را تحمل کردند و فرق دشمن و دوست را تشخیص می‌دهند. آنها کشور را با تهدیدهای سخت و فلج‌کننده دشمن اداره کردند و ایران روز به روز قوی‌تر شد.

حدادعادل با اشاره به پایان مذاکرات هسته‌ای گفت: دو سال مذاکره کردیم و برجام به شکل امروزی خود رسید، مقام معظم رهبری نیز در این مسیر نظارت و هدایت کردند. باید مراقب آثار سوء پسابرجام باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به مسئله نفوذ اشاره کرد و گفت: مدتی است که مقام معظم رهبری بر روی مفهوم نفوذ تاکید می‌کند، دشمن همیشه و در همه حال به دنبال نفوذ در کشور بوده است، آنها قبل از انقلاب علاوه بر نفوذ سلطه نیز داشتند اما بعد از انقلاب هر دوی آنها قطع شده است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های گذشته عده‌ای به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند و در برجام نیز طوری وانمود کردند که مردم باید قدردان آنها باشند.

حدادعادل ادامه داد: دشمن از طریق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و یا اقتصادی نفوذ می‌کند که باید مراقب آن باشیم.

وی یکی از جنبه‌های نفوذ را نفوذ سیاسی در انتخابات دانست و گفت: اینجا باید یک بار دیگر امتحان خود را پس بدهیم و این امتحان هم برای ملت است و هم برای کسانی است که قرار است وکیل این ملت شوند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: امتحان کسانی که برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند این است که اگر دیدند شخصی از آنها بهتر بود به نفع آن کنار بکشند.  نباید وحدت را شکست بلکه باید بر حصول وحدت پایبند بود.

حدادعادل افزود: باید احزاب و گروه‌ها به سراغ وحدت بروند. خوشبختانه اقدامات خوبی در خصوص وحدت اصولگرایان صورت گرفته است. در تهران جامعه روحانیت مبارز و در قم حضرات آیات یزدی، مصباح و موحدی اقدامات خوبی را در این خصوص انجام دادند و سعی‌مان بر این است که انتخاباتی برگزار شود که دل امام (ره) و مقام معظم رهبری را شاد کند.

وی به امتحان مردم اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مردم به کسانی رای دهند که  آنها در خط خدمت به مردم باشند و نظام را قبول داشته باشند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: فردی گفته بود که شورای نگهبان صلاحیت برخی‌ها را رد کرده و این کار با فرمایشات مقام معظم رهبری که گفته بودند که «کسانی هم که نظام را قبول ندارند رای بدهند»، مغایرت دارد، رهبری امروز توضیح دادند و فرمودند که بنده گفته‌ام کسی که نظام را قبول ندارد رای بدهد برای اعتبار و اقتدار کشور ولی بنده نگفتم کسی که نظام را قبول ندارد، آن را وارد مجلس کنید.

حدادعادل در پایان با اشاره به مردم شهرستان ری تاکید کرد: مردم متدین شهر ری ذخیره‌ای برای انقلاب به خصوص تهران بوده و هستند، آنها چه در پیروزی انقلاب و چه در حوادثی که برای این انقلاب پیش آمده در جهت‌دهی و حفظ آن موثر واقع شدند.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 107 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:07

فضای سازی و پروژه فشار بر شورای نگهبان، ابزاری شده است برای برخی نامزدهای انتخابات و یک طیف سیاسی خاص تا از آنها برای رسیدن به اهداف سیاسی بهره ببرد.مردم اکنون به آرامش نیاز دارند چون به خاطر مذاکرات هسته ای فشارهای سیاسی زیادی را تحمل کرده اند، پس به مجلسی مانند مجلس ششم نیاز ندارند.

به گزارش خبرگزاری بسیج،7 اسفند ماه انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان برگزار می شود. این انتخابات در شرایطی برگزار می شود که منطقه درگیر تحولات و بحران های حساس و خطرناکی است. تشکیل یک مجلس انقلابی تر می تواند بر تحولات و بحران های منطقه که بر روی ایران هم بی تأثیر نیست تأثیر بگذارد.

در کنار آن توافق هسته ای میان ایران و 1+5 فضای دیگری به روی ایران گشوده است اما نامه روز گذشته رهبر معظم انقلاب در پاسخ به رئیس جمهوری نکات مهمی را گوشزد کرد که نیازمند دقت بیشتر بر روی پسا برجام است.

نفوذ به ارکان نظام یکی از هشدارهای جدی اسن که حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی های خود بارها آن را بیان کرده و نسبت به آن هشدار داده اند و فرموده اند که توافق هسته ای باعث نفوذ دشمنان و عوامل داخلی آنها به دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز نشود.

بهترین زمان برای نفوذ دشمن به چنین دستگاه هایی هنگام انتخابات است. انتخاباتی که قرار است اسفند ماه برگزار شود، زمان بسیار خوبی برای پیاده کردن سناریوی نفوذ پس از برجام است که البته از ماه ها پیش رسانه های غربی بر روی این مقوله تبلیغات گسترده خود را آغاز کرده اند و نوک پیکان حمله آنها هم شورای نگهبان را هدف گرفته است.

شورای نگهبان علاوه بر این که وظیفه قانونی تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و شرع را بر عهده دارد، احراز صلاحیت نامزدهاهی انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را هم عهده دار است.

سال هاست که این وظیفه بر دوش این نهاد اسلامی گذاشته شده اما هر بار حملات و فشارهای زیادی را تحمل کرده است اما این فشارها هیچگاه باعث نشده که این نهاد وظایف قانونی خود را انجام ندهد.

همه کشورهای دنیا برای این که انتخابات برگزار کنند شرایطی را برای نامزدها در نظر می گیرند که در صورت ثبت نام هر کس که حائز این شرایط نباشد نمی تواند نامزد انتخابات شود. ایران هم بر اساس قوانین داخلی خود شرایطی را برای نامزدهای انتخاباتی در نظر گرفته است.

نخستین نکته مهم و اساسی در این زمینه برای نامزدهای انتخابات تمکین به قانون است. احترام به قانون و اجرای آن از تبعات بعدی که می تواند جبران ناپذیر و سنگین هم باشد جلوگیری کند. نامزدی که صلاحیتش احراز نشده و نسبت به این رأی اعتراضات غیر قانونی می کند و قانون را هم زیر سوال می برد، در صورتی که تأیید صلاحیت و راهی مجلس یا موفق به دست آوردن هر پست دیگری شود، در جریان مسئولیت خود آیا می توان به او اعتماد کرد که در این مقطع قانون را رعایت و اجرای کند؟ یا همانند زمان احراز نشدن صلاحیت رفتار می کند و قانون را زیر پا می گذارد؟

چه تضمینی وجود دارد که چنین فرد یا گروه سیاسی، با در دست گرفتن قدرت و مسئولیت، در راستای اهداف و منافع ملی و آرمان های انقلاب اسلامی و مردم گام بردارد؟ آیا وجود چنین افراد و یا گروه سیاسی که با هدفی خاص برای کسب قدرت و مسئولیت ورود کرده، قابل اعتماد  است؟ آیا می توان به چنین فردی مسئولیت سپرد؟

اشتباه نکنید! تفاوت دیدگاه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با اختلافات اساسی تفاوت زیادی دارد. دگر اندیشیان و غرب زدگان، سرسپردگان و وابستگان که با چهره روشنفکری اما غرب زده وارد عرصه سیاسی و اجرایی می شوند، به دنبال پیاده کردن اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی نیستند. بلکه بر عکس در راهی گام بر می دارند که سعی دارد تا انقلاب را به ورطه نابودی بکشد.

در تاریح انقلاب اسلامی بودند افرادی که به ساختارهای نظام نفوذ کردند و با اقدامات خود ضربات جبران ناپذیری را بر پیکر انقلاب وارد ساختند. از زمان ریاست جمهوری بنی صدر گرفته تا ترورهایی که باعث شهادت رجایی و باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر کشور، انفجار حزب جمهوری اسلامی و بسیاری موارد دیگر که همگی با نفوذ عوامل دشمن حادث شد وچود دارد.

مجلس ششم یکی دیگر از نمونه هایی است که نشان می دهد نفوذ افراد مسئله دار می تواند به انقلاب اسلامی و مردم ضربه بزند. افراد و گروه خاصی که با اقدام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدها مخالفند، نگران کشور، مردم و انقلاب نیستند بلکه نخست به دنبال راهی هستند تا بتوانند احراز صلاحیت خود را دریافت کنند و پس از به قدرت و مسئولیت رسیدن، برنامه ها و سناریوهایی که پسند دشمن است پیاده کنند.

یکی از راه هایی که می تواند جلوی ورود چنین افرادی را به دستگاه های نظام بگیرد، هم هیئت های اجرایی و هم هیئت های نظارت است که این دو نهاد وظیفه بررسی صلاحیت ها را بر عهده دارند.

هیئت های نظارت که همان شورای نگهبان است، دقیق تر و حساس تر از هیئت های اجرایی اقدام می کند به همین خاطر تعداد صلاحیت های احراز نشده در این هیئت ها بیشتر است. شورای نگهبان در این هنگام نقش صافی برای جلوگیری از ورود افرادی که بیرون از چارچوب ها و قوانین نظام جمهوری اسلامی اقدام کرده و می کنند، دارد.

این حق طبیعی و قانونی هر حکومت و نظام است تا بتواند از میان ثبت نام کنندگان افراد اصلح را به مردم جامعه معرفی کند و مردم هم از میان آنها مناسب ترین فرد را برگزینند.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی این دوره بیش از 12 هزا نفر ثبت نام کردند که تاکنون از میان این تعداد 46 درصد آنها احراز صلاحیت شده اند. این 12 هزار نفر برای به دست آوردن 290 کرسی مجلس است که برای هر صندلی بیش از 400 نفر ثبت نام کرده اند که البته رقم بالایی است. تصورش را بکنید اگر همه این 12 هزار نفر ثبت نام کننده احراز صلاحیت می شدند، شناسایی آنها برای مردم مشکل نبود؟ اطلاعات و مسائلی که دستگاه های مربوطه برای احراز صلاحیت ثبت نام کنندگان در اختیار دارند، در دسترس عموم مردم نیست که بتوانند بر اساس آن انتخاب کنند.

سیامک ره پی معاون امور انتخابات شورای نگهبان شب گذشته در برنامه گفت وگوی ویژه خبری در پاسخ به برخی انتقادات درباره آمار رد صلاحیت ها در این دوره از انتخابات گفت: میزان داوطلبان تایید صلاحیت‌ شده حدود 46 درصد است و در دوره هشتم انتخابات مجلس، این رقم 40 درصد بوده است. بر همین اساس احتمال دارد که در مرحله بعدی که شورای نگهبان بررسی می‌کند، حدود 10 تا 15 درصد به داوطلبان تایید صلاحیت ‌شده اضافه شود که البته این صلاحیت‌ها باید با قانون تطبیق داده شود.

سیامک ره پیک گفت: از 12 هزار نفر داوطلب این انتخابات حدود 26 درصد رد صلاحیت و صلاحیت 28 درصد نیز احراز نشده است. گروهی نیز از انتخابات انصراف داده اند.

موج ثبت نام که به نهضت ثبت نام مشهور گشت، اکنون برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان، موج اعتراضات به بررسی صلاحیت های ثبت نام کنندگان آغاز شده است. آن هنگام که بیش از 12 هزار نفر برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند، آشکار کرد که هدف از چنین اقدامی بالا بردن هزینه های احراز نشدن صلاحیت ثبت نام کنندگان برای کشور است و اکنون هم که 54 درصد از ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شده یا احراز صلاحیت نشده اند، موج دیگری علیه شورای نگهبان و البته نظام اسلامی آغاز شده است.

در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی چندین نفر از نمایندگان دوره ششم مجلس که عملکرد آن دوره برای همگان روشن و واضح است، ثبت نام کرده اند که البته به خاطر آن عملکرد ننگین نتوانستند استاندارد صلاحیت را به دست آورند به همین خاطر اقداماتی را انجام داده اند از جمله متوسل شدن به رئیس جمهوری، خبرنگار یک روزنامه اصلاح طلب در جریان نشست خبری رئیس جمهوری که به خاطر توافق هسته ای برگزار شد در پاسخ به پرسش این خبرنگار درباره بررسی و اعلام صلاحیت ها گفت: شورای نگهبان نگذارد دلواپسی ایجاد شود. از همه اختیاراتم در این زمینه استفاده می کنم.

استفاده از واژه رد صلاحیت های گسترده در رسانه های طیف سیاسی اصلاح طلب و فرافکنی هایی که از سوی آنها و همسو با آنها رسانه هایی چون شبکه بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و دیگر رسانه های فارسی زبان در حالی ادامه دارد که رد صلاحیت گسترده ای که آنها ادعا می کنند اتفاق نیفتاده، از میان این 54 درصدی که به مرحله بعدی انتخابات راه نیفتاده اند، 26 درصد رد صلاحیت شده اند و 28 درصد دیگر هم صلاحیتشان احراز نشده و بر اساس گفته معاون امور انتخابات شورای نگهبان در مرحله بعدی که شورای نگهبان بررسی می کند 10 تا 15 درصد دیگر به احراز صلاحیت شدگان افزوده شود.

درخواست از رئیس جمهوری برای ورود به موضوع بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان، درخواستی نادرست و شطینت آمیز است که از سوی برخی رسانه ها دنبال می شود. جناب رئیس جمهوری به خوبی می داند که بر اساس قانونی اساسی ریاست جمهوری اختیار دارد به قوای دیگر تذکر و اخطار بدهد و از آنها بخواهد که قانون اساسی را اجرا کنند. بر اساس قانون اساسی ریاست جمهوری این حق را ندارد که بتواند در امور دیگر قوا دخالت کند. اما درباره شورای نگهبان، ریاست جمهوری هیچگونه اختیاری ندارد و حتی نمی تواند به این شورا اخطار یا تذکر قانونی بدهد.

ضمن این که نمی توان هجوم برای ثبت نام در انتخابات را یک اتفاق خوب دانست چرا که نشان از ضعف قانون در مرحله ثبت نام دیده می شود. اگر شرایط ثبت نام برای داوطلبان دشوارتر شود دیگر شاهد ثبت نام گسترده در انتخابات نخواهیم بود. هزینه های چنین اتفاقی برای جمهوری اسلامی ایران بیشتر از سود آن است.

همه کشورها حتی آنهایی که ادعای دموکراسی و آزادی های سیاسی دارند، برای ثبت نام در هر انتخاباتی شرایط سفت و سختی را بر سر راه داوطلبان گذاشته اند تا هر کسی نتواند ثبت نام کند.

ضمن این که بر اساس آماری که شورای نگهبان منتشر کرده بیشتر افرادی که احراز نشدن صلاحیت آنها مشخص شده است، کسانی هستند که برای نخستین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلب شده‌اند و ممکن است در جناح بندی‌ها حضور نداشته باشند.

برخی افرادی که ثبت نام کردند اما رد صلاحیت شدند، نمایندگان دوره ششم مجلس شورای اسلامی بودند، توقعی که آنها و طیف سیاسی حامی خود دارند، نمی تواند برآورده شود چون این افراد با قانون شکنی ها و تنش آفرینی های آن دوران سابقه بدی از خود به جا گذاشتند. نمایندگان تحصن کننده دوره ششم مجلس اکنون به رد صلاحیت خود و هم طیفی های سیاسی خود واکنش نشان داده اند در حالی که پیش از ثبت نام، این افراد نظرات و مواضع دیگری داشتند.

احمد شیرزاد که خود نماینده دوره ششم مجلس بود، گفته است؛ از نظر من بهتر است مجموعه نیروهای نام و نشان‌دار اصلاح‌طلب به صحنه نیایند و کریمانه در این دوره شرکت نکنند، به این دلیل که چنین فضایی می‌تواند به شکلی در اردوگاه اصلاح‌طلبی بازتاب پیدا کند که حرف تندروها پیش رود.

فیض‌الله عرب‌سرخی از سیاستمداران اصلاح طلب نیز گفته بود؛ بعید می‌دانم چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب تایید صلاحیت بشوند.انتظار ما از شورای نگهبان تایید صلاحیت نمایندگان مجلس ششم نیست.

از این دست سخنان از سوی این طیف سیاسی به وفور دیده می شود. آنها خود به خوبی می دانند که به خاطر اقداماتی که انجام داده اند صلاحیت ورود به مجلس شورای اسلامی را ندارند. اما پس از ثبت نام و اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها، مواضع آنها علیه شورای نکهبان شکل می گیرد.

حتی این طیف سیاسی در اندیشه اعتراضات غیر قانونی است . صادق زیبا کلام در همین زمینه گفته است؛ چون می‌دانیم که شورای نگهبان نامزدهای اصلاح‌طلب را رد صلاحیت می‌کند، باید از حالا به فکر باشیم و نسبت به این عمل شورای نگهبان «اعتراض اجتماعی» کنیم.

جالب توجه این است که هم اکنون بر اساس آماری که منتشر شده تعداد رد صلاحیت شدگان اصولگرا از اصلاح طلب بیشتر است. این اتفاق نشان می دهد که ملاک اعضای شورای نگهبان سلایق افراد نیست بلکه قانون است که با عملکرد و رفتار افراد تطبیق داده می شود و در احراز و یا رد صلاحیت ها تأثیر گذار است. قرار نیست که یک بار دیگر مجلسی مانند مجلس ششم در کشور شکل بگیرد.

اکنون مشارکت حداکثری مردم همراه با انتحاب اصلح از سوی آنها مهمترین ویژگی این دوره از انتخابات چه در مجلس خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی است.

شورای نگهبان چشم بینای نظام جمهوری اسلامی ایران برای رعایت حق الناس است.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:10

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نفت ۴۰ دلاری در لایحه بودجه ۹۵ غیرواقع بینانه است گفت: احتمالا مجلس قیمت نفت در بودجه را کاهش می‌دهد و عدد ۳۰ دلار به واقعیت‌ها نزدیک‌تر است.

به گزارش خبرگزاری بسیج،رحیم زارع  در مورد مهمترین مزایا و معایب لایحه بودجه سال95، اظهار داشت: براساس این لایحه اعتبارات عمرانی که برای سال‌جاری 52 هزارمیلیارد تومان تعیین شده بود، به حدود 60 هزارمیلیارد تومان افرایش پیدا کرد که این نشان دهنده سیر صعودی در این بخش است.

وی با بیان اینکه تخصیص بودجه عمرانی در سال جاری هنوز به 10 هزار میلیارد تومان نرسیده است، افزود: حدود 10ماه از سال گذشته از رقم 52هزارمیلیارد تومانی در قانون بودجه حدود یک پنجم محقق شده و رقم بودجه‌های عمرانی هیچ وقت به صورت کامل محقق نمی‌شود؛ بهتر بود دولت به جای افزایش 8 هزار میلیارد تومانی رقم بودجه عمرانی در لایحه، سرمایه بانک‌ها را برای حمایت از تولید و تحریک تقاضا 10هزار میلیارد تومان افزایش می‌داد.

نفت 40دلار در بودجه با واقعیت همخوانی ندارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قیمت نفت در لایحه بودجه 95 در هر بشکه حدود40 دلار تعیین شده است، گفت: این رقم نسبت به قیمت جهانی بالا است، البته سهم نفت در بودجه حدود 25 درصد تعیین شده؛ اقتصاد کشور نفت محور است و دولت می‌بایست قیمت نفت را واقع بینانه تعیین می‌کرد.

زارع با تاکید بر اینکه باید قیمت نفت را با توجه به شرایط کاهش دهیم تا درآینده نگران کسری بودجه نباشیم، بیان کرد: احتمالا مجلس قیمت نفت در بودجه را کاهش می‌دهد و نظر ما این است و باید از 40دلار در هر بشکه خیلی پایین‌تر باشد و عدد 30دلار به واقعیت‌ها نزدیک‌تر است البته برخی اعتقاد دارند که باید دو نرخی تعیین شود.

اختصاص 800میلیارد تومان از درآمدهای هدفمندسازی یارانه‌ها به صادرات غیر نفتی

وی یکی از مزایای لایحه بودجه 95 را توجه به بخش صادرات غیرنفتی عنوان و اضافه کرد: در بودجه سال آینده پیش بینی شده که حدود 800میلیارد تومان از محل درآمدهای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به صادرات غیر نفتی اختصاص یابد و 200میلیارد تومان هم اعتبارات برای مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده است که می‌تواند، اقدام خوبی برای رشد صادرات غیر نفتی باشد تا بتوانیم اتکا به اقتصاد به نفت را کاهش دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها در ماه حدود 3200میلیارد تومان است، گفت: دولت ماهانه 3400میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌کند؛ در حالی که خود دولت از این موضوع گله مند است و اعضای دولت و وزرا از این روش انتقاد می‌کند؛ اما راهکاری ارائه نمی‌دهد، و این در حالی است که در لایحه بودجه و برنامه ششم پرداخت نقدی یارانه را ادامه می‌دهد.

زارع به حذف یارانه نقدی ثروتمندان به عنوان یکی از راهکارها اشاره و اظهار کرد: دولت باید از سیاسی کاری در این بخش برای موضوع انتخابات پرهیز و 7میلیون نفر از دهک پُردرآمد جامعه را حذف کند که می‌تواند این کار را انجام دهد و آمار آن را هم دارد که اگر این اقدام را انجام دهد، می توان کشور را از این مشکل نجات داد.

به گفته وی، دولت باید با ارائه مشوق‌هایی مانند اختصاص 800میلیارد تومان از درآمدهای هدفمند سازی یارانه‌ها به صادرات غیر نفتی اقدام کند، زیرا افزایش صادرات غیر نفتی برای کشور ارز آور است و مقام معظم رهبری هم بر تولیدات صادرات محور تاکید داشتند و باید مشوق‌ها در این زمینه تعیین و اعطا شود که اگر اینگونه نشود نمی‌توان به اهداف کشور در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برسیم.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 99 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:10

مرجع تقلید شیعیان گفت: اجرای برجام نیازمند این است که هوشیاری و مراقبت همه‌جانبه مسئولان نسبت به رفتارهای آمریکایی و نقض عهد آنها وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار داشت: اجرای برجام نیازمند این است که هوشیاری و مراقبت همه‌جانبه مسئولان نسبت به رفتارهای آمریکایی و نقض عهد آنها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مسئله برجام مسئولان باید طبق تأکید مقام معظم رهبری هوشیار باشند، افزود: آمریکایی‌ها در روزهای اخیر بار دیگر نشان دادند که نقض پیمان می‌کنند و برای این عهدشکنی بهانه‌ای پیدا می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در روزهای آینده به مباحثی مانند حقوق بشر در ایران می‌پردازند، گفت: مسئولان باید بیش از گذشته هوشیار باشند و مراقب باشند تا حقوق ملت تضییع نشود.

وی با ابراز اینکه باید بیش از گذشته وحدت در کشور حفظ شود، عنوان کرد: باید در این روز‌ها با حفظ وحدت و انسجام به تعالی کشور کمک شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تذکر نسبت به اینکه همه باید در انتخابات به قانون عمل کنند، گفت: قانون باید برای همه و در همه مراحل انتخابات فصل الخطاب باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اظهار اینکه مردم باید در انتخابات حضور پررنگ داشته باشند و این مسئله مهمی است تصریح کرد: باید با حضور در انتخابات وحدت و همدلی خود را به جهان نشان دهیم.

وی همچنین در ادامه درس خارج فقه خود به شاخصه‌های مستکبران و مصداق آن آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: خودبزرگ‌بینی، تحقیر ملت‌های دیگر، چپاول دارایی دیگر کشور‌ها و نقض حقوق بشر از جمله این صفات است.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:10

به گزارش خبرگزاری بسیج، عربستان، کشور پادشاهان فرتوت است اما پس از مرگ "عبدالله بن عبدالعزیز" در ژانویه ۲۰۱۵ میلادی، تغییری بنیادین در لایه‌های بالایی مدیریت این کشور اتفاق افتاد. فرزند ۳۰ ساله "ملک سلمان"، پست کلیدی وزارت دفاع را در اختیار گرفت و چند ماه بعد جانشین ولیعهد پدر شد. سن و سال شاهزاده سعودی‌‌ همان اندازه کم بود که تصمیماتش در عرصه سیاست، ناپخته و عجولانه. اولین بحران دوران ملک سلمان با عنوان طوفان قاطعیت به فرماندهی همین شاهزاده کوچک کلید خورد و در حالی که امروز حدود ۱۱ ماه از آن می‌گذرد، بمب‌افکن‌های سعودی طی عملیات بازگشت امید همچنان بر سر مردم یمن بمب می‌ریزند.

پادشاه عربستان همیشه مسن‌ترین فرزند زنده عبدالعزیز است و به همین دلیل، پادشاهان این کشور معمولا پیرمردانی هستند که پس از چند سال زمینگیر می‌شوند و پیرمرد بعدی را جایگزین خود می‌کنند. هر چه از عمر نظام سعودی می‌گذرد، سن و سال فرزندان عبدالعزیز نیز بالا‌تر می‌رود. برخی متقدند پادشاه پیشین عربستان به همین دلیل، برای اولین بار پست چانشین ولیعهد را ایجاد کرد. پست جدیدی که به نظر برخی تحلیلگران عرب، اولین قدم برای به سلطنت رسیدن "متعب بن عبدالله" بود. همین حربه پس از فوت ملک سعودی و دوره سلطنت سلمان، بر علیه فرزند عبدالله استفاده شد.

بازی تاج و تخت

پس از مرگ ملک عبدالله و بر تخت نشستن برادر کهنسال وی، نام "مقرن بن عبدالعزیز" به عنوان ولیعهدی شنیده شد که خیلی زود پادشاه می‌شود. کمتر از چهار ماه بعد در ماه آوریل، تغییرات دربار سعودی که دور از ذهن نیز نبود، نظر کار‌شناسان مبنی بر پادشاهی مقرن را باطل کرد. ولیعهد پادشاه سعودی که در زمان عبدالله انتخاب شده بود به ادعای ریاض استعفا داد و "محمد بن نایف" که پیش از این عهده دار وزارت کشور بود جایگزین وی شد. تغییر بعدی نیز، مربوط به "سعود الفصیل" فرزند پادشاه پیشین سعودی رکورددار بیشترین حضور در مقام وزیر امور خارجه در جهان بود، که استعفا و جای خود را به "عادل الجبیر" سفیر این کشور در ایالات متحده آمریکا داد.

انتصاب بن نایف که "بروس ریدل"، تحلیلگر ارشد موسسه بروکینگز و افسر اطلاعاتی بازنشسته سرویس اطلاعاتی آمریکا از او با نام شاهزاده ضد تروریسم نیز یاد می‌کند در منصب ولیعهدی، نقشه فرزندان و تبار عبدالله را نقش بر آب کرد و قدرت را چهارقبضه به دست سدیری‌ها انداخت. فرزند ملک عربستان نیز جانشین ولیعهد شد تا در کنار وزارت دفاع، معاونت نخست‌وزیر و ریاست دربار رشته قدرت در دست آنان باقی بماند. به لطف بیماری ملک سلمان و به دست گرفتن زمام امور توسط جوانان سعودی، خاندان سدیری که از اواسط دوران حکومت ملک فهد از راس امور کنار زده شده بودند، بار دیگر فرماندهی صحنه را در اختیار گرفتند.

پایگاه خبری "النشره" لبنان یک روز پس از تغییر و تحولات در دستگاه سیاسی عربستان، ضمن تشریح ائتلاف میان فرزند نایف و پسر پادشاه، به جنگ قدرت بعدی میان این دو شاهزاده سعودی اشاره کرد. هر دوی آنان از نسل سوم و نوه‌های عبدالعزیز هستند و هر کدام که به قدرت برسند، به معنی پایان یافتن دوره پادشاهان فرتوت و ادامه سلطنت در دودمان سدیری است. هر چند که اتحاد پسرعمو‌ها برای کنار زدن فرزند عبدالله لازم بود اما تنها یکی از آن‌ها می‌تواند پادشاه بعدی باشد. وزیر دفاع عربستان به دلیل بیماری پدرش در عمل هدایت کشور را به عهده گرفته و امروز که رسانه‌ها از وخامت حال ملک سلمان و از دست رفتن قدرت تکلم وی خبر می‌دهند، این اختیارات بیشتر خواهد بود. همین امر می‌تواند یکی از دلایل بروز تنش بیشتر میان بن نایف و محمد بن سلمان باشد. افزون بر این، ریاست دربار سعودی توسط فرزند پادشاه نیز بر نفوذ وی می‌افزاید.

هر کدام از این دو شاهزاده سعودی چندین نهاد قدرت را در اختیار دارند اما آنچه کمی چشمگیر‌تر است، هدایت وزارت دفاع و نیروهای مسلح توسط فرزند پادشاه است که کفه قدرت را به طرف سمت وی سنگین می‌کند.

مهره‌های آمریکایی

بیش از یکسال از مرگ ملک عبدالله و روی کار آمدن جناح دیگر در عربستان می‌گذرد. پس از موج قابل پیش بینی تغییرات در راس سلطنت یا به عبارت دیگر زلزله سیاسی که در ریاض رخ داد، کار‌شناسان عنوان کردند که دولت عربستان دیگر محافظه کار نیست و حلقه ضد ایرانی عنان کار را به دست گرفتند. پازل ضد ایرانی دربار سعودی با حضور بن سلمان، محمد بن نایف، عادل الجبیر و "خالد الحمیدان" کامل‌تر شده است. هر چند که دولتمردان پیشین سعودی ظاهر نسبتا دوستانه خود با ایران را حفظ می‌کردند اما جانشینان آنان، شمشیر تخاصم را از رو بر کمر بستند.

چیدمان جدید دولت سعودی، نقطه عطف بحران در خاورمیانه است. بن نایف، تحصیلکرده آکادمی‌ FBI در آمریکا و موسسه ضد تروریسم اسکاتلندیارد در انگلستان است. همچنین بروس ریدل در مقاله خود با عنوان شاهزاده مبارزه با تروریسم، ذکر می‌کند که وی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ نزدیک‌ترین همکار آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در مبارزه با القاعده! در عربستان بوده است. از سوی دیگر، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز شرایطی مشابه بن نایف دارد. وی نیز در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کرده و به مدت ۸ سال نیز سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده بود.

نفر سوم که کمتر نامی از وی در رسانه‌ها برده می‌شود، خالد حمیدان ژنرال ارتش و رئیس فعلی سازمان استخابارات عمومی عربستان است که وی نیز تحصیلات خود در دانشگاه‌های ایالات متحده گذرانده و توسط نیروهای امنیتی آمریکایی آموزش دیده است. شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که "بندر بن سلطان" رئیس پیشین این سرویس اطلاعاتی نیز که از وی به عنوان مرد سایه بحران‌های خاورمیانه یاد می‌شود، آموزش دیده ایالات متحده و بریتانیا و بیش از دو دهه سفیر کشور خود در آمریکا بود.

خاورمیانه بحران

سیاستمداران تربیت شده توسط آمریکا در کنار جوان بی‌تجربه‌ای که افسار دربار را در دست گرفته، پله پله سیاست‌های ایالات متحده که‌‌ همان افزایش بحران در خاورمیانه است را پیاده سازی می‌کند. ناکامی‌های سعودی‌ها در سوریه و عراق و استیصال آنان در طوفانی که در یمن به راه انداختند، این گروه از سیاسیون سعودی را بر آن می‌دارد که برای به دست آوردن آبروی از دست رفته خود به هر ریسمانی چنگ بیاندازند. بحران‌سازی که سعودی‌ها برای نجات خود از منجلابی که در خاورمیانه ایجاد کرده‌اند، به راه انداختند منطقه را به طرف "خاورمیانه جدید" که آمریکایی‌ها از یک دهه پیش خواهان آن بودند حرکت می‌دهد. دلیل آن نیز این است که سعودی‌ها حاضر به پذیرش شکست خود در برابر ایران در بحران‌هایی که ایجاد کردند نیستند.

هدف آنان این بود که نظام "بشار اسد" در سوریه را حداکثر ظرف چند ماه ساقط کنند اما بیش از ۵ سال است که نتوانستند کاری از پیش ببرند. پس از آن، برای نزدیک‌تر کردن بحران به طرف ایران پیاده نظام خود را راهی عراق کردند اما در آن جبهه نیز نتوانستند به آنچه می‌خواهند دست پیدا کنند. بنابراین، برای حفظ آبروی خود هر روز بر کانال‌های حمایت از تروریسم می‌افزایند و جریان تزریق پول، سلاح، تجهیزات و نیروی انسانی به گروه‌های تروریستی وهابی را گسترش می‌دهند و این کار مانند آن است که هیزم بیشتر بر آتش ریخته شود. سوای این عملیات میدانی، به دنبال این نیز هستند که در فضای سیاسی جایی برای خود باز کنند اما در این عرصه نیز به بن بست می‌خورند. سعودی‌ها به طور موازی با جریان صلح سوریه که در سازمان ملل پیگیری می‌شود (و کاری از پیش نمی‌برد)، نشست معارضان در ریاض را ترتیب داد اما عملا نتیجه‌ای از کار خود نگرفت. تشکیل ائتلاف نظامی اسلامی نیز نتوانست راهی برای آنان باز کند و سعودی‌ها را همچنان در بن بست نگاه داشت.

نقش ایران در مبارزه با تروریسم، علیرغم پروپاگاندای کشورهای عربی و غربی قابل انکار نیست و این موضوع برای ریاض بسیار سنگین است. بنابراین تلاش می‌کند دیواری که در برابر خود می‌بیند را با توسل به راه‌های مختلف اطلاعاتی، سیاسی و رسانه‌ای خراب کند و کنار بزند؛ خواه این حربه‌ها، مطرح کردن جنگ عرب و عجم و شیعه و سنَی یا پروار‌تر کردن تروریست‌های داعش و القاعده باشد. زمانی که نشریه آلمانی می‌گوید عربستان چیزی غیر از نفت، خرما و تروریسم برای دنیا ندارد و از طرف دیگر، نقش ایران در مبارزه حقیقی با تروریسم در جهان اثبات شده آن‌ها باید تلاش کنند تا چهره‌ خود را تطهیر کنند. "بازی تاج و تختی" که از زمان مرگ عبدالله در عربستان آغاز شد، روند مقابله با ایران را تغییر داد و شیوه زیرکانه حکومت قبلی که بیشتر پشت پرده بود را عوض کرد و تنش‌ها را به میدان آورد. اگر سعود الفیصل که چهل سال سکان دیپلماسی عربستان را در دست داشت، در خصوص ایران می‌گفت که ما با ایران در حال جنگ نیستیم اما انتظار داریم این کشور دست از حمایت از حوثی‌ها بردارد، جانشین وی جمهوری اسلامی را به تروریسم متهم و ناکامی‌های کشور خود را اینگونه مخفی می‌کند.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:09

تا دقایقی دیگر و با حضور مومنان شهید پرور خطه علویان؛

تا دقایقی دیگر با حضور با شکوه خانواده های شهدا، ملت مومن و شهیدپرور سرزمین علویان و ارادتمندان به شهدای اسلام از سرزمین اویس قرنی، مراسم وداع با شهدای یمنی در آمل هزار سنگر برگزار می شود.

 خبرگزاری بسیج مازندران، در آستانه فرا رسیدن شب انتظار مازندرانیها بالاخره این موعد با نسیم عطر اویس به مشام مازندرانیها رسید و شیفتگان راه شهدا با استقبال بی نظیر از 4 شهید یمانی  وداع خواهند کرد.
 سردار بابایی در رابطه با این برنامه  در گفتگویی کوتاه گفت: به دلیل قرابت مردمان دیار علویان، مازندران غیور با مردم مبارز و شیعی یمن و به لحاظ ارادت اهالی این خطه به شهدا ، پیکر 4 شهید از 5 شهیدی که طی مدت مداوا در ایران به ارزوی خود رسیده اند  در جوار امامزاده زید بن یحیی آمل تدفین خواهند شد.
 فرمانده سپاه کربلا همچنین افزود: پس از مراسم شب وداع که امشب در شهر آمل برگزار می شود  فردا پنج شنبه با حضور مومنین غیور و مریدان راه شهدا  پیکر 4 شهید یمنی همچون فرزندان این مرز و بوم بر دستان ملت آزاده مازندران نشییع شده و در جوار این امامزاده به خاک سپرده می شوند.

  سرداربابایی اظهار کرد: با  تدفین این شهدا و قرار گرفتن نام آنان در کنار نام شهدای مازندران، این مکان زیارتگاهی به یاد  مبارزان بیداری اسلامی در سرزمین علویان تبدیل شده و با این وابستگی بین مردم مازندران و سرزمین یمن، همانگونه که نبی مکرم اسلام(ص) به اویس ارادت داشته  علویان هم به پیروی از رسول الله (ص) و عشق اویس به ایشان، برای اثبات دوستی با مردم دیار یمن  این کار را انجام داده و آنرا افتخار دانسته  زیرا  پیوند میان مبارزان اسلامی از هر سرزمینی برای مردم استان دارای اهمیت ویژه است.
 

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:09

به دلیل قرابت مردمان دیار علویان، مازندران غیور با مردم مبارز و شیعی یمن و به لحاظ ارادت اهالی این خطه به شهدا ، پیکر 4 شهید از 5 شهیدی که طی مدت مداوا در ایران به ارزوی خود رسیده اند در جوار امامزاده زید بن یحیی آمل تدفین خواهند شد.

تا دقایقی دیگر با حضور با شکوه خانواده های شهدا، ملت مومن و شهیدپرور سرزمین علویان و ارادتمندان به شهدای اسلام از سرزمین اویس قرنی، مراسم وداع با شهدای یمنی در آمل هزار سنگر برگزار می شود.

  خبرگزاری بسیج مازندران، در آستانه فرا رسیدن شب انتظار مازندرانیها بالاخره این موعد با نسیم عطر اویس به مشام مازندرانیها رسید و شیفتگان راه شهدا با استقبال بی نظیر از 4 شهید یمانی  وداع خواهند کرد.
 سردار بابایی در رابطه با این برنامه  در گفتگویی کوتاه گفت: به دلیل قرابت مردمان دیار علویان، مازندران غیور با مردم مبارز و شیعی یمن و به لحاظ ارادت اهالی این خطه به شهدا ، پیکر 4 شهید از 5 شهیدی که طی مدت مداوا در ایران به ارزوی خود رسیده اند  در جوار امامزاده زید بن یحیی آمل تدفین خواهند شد.
 فرمانده سپاه کربلا همچنین افزود: پس از مراسم شب وداع که امشب در شهر آمل برگزار می شود  فردا پنج شنبه با حضور مومنین غیور و مریدان راه شهدا  پیکر 4 شهید یمنی همچون فرزندان این مرز و بوم بر دستان ملت آزاده مازندران نشییع شده و در جوار این امامزاده به خاک سپرده می شوند.

  سرداربابایی اظهار کرد: با  تدفین این شهدا و قرار گرفتن نام آنان در کنار نام شهدای مازندران، این مکان زیارتگاهی به یاد  مبارزان بیداری اسلامی در سرزمین علویان تبدیل شده و با این وابستگی بین مردم مازندران و سرزمین یمن، همانگونه که نبی مکرم اسلام(ص) به اویس ارادت داشته  علویان هم به پیروی از رسول الله (ص) و عشق اویس به ایشان، برای اثبات دوستی با مردم دیار یمن  این کار را انجام داده و آنرا افتخار دانسته  زیرا  پیوند میان مبارزان اسلامی از هر سرزمینی برای مردم استان دارای اهمیت ویژه است.
 

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:09

شما را به تقواى الهى و پارسايى در دينتان و تلاش براى خدا و راستگويى و امانتدارى درباره كسى كه شما را امين دانسته ـ نيكوكار باشد يا بدكار ـ و طول سجود و حُسنِ همسايگى سفارش مى‌كنم.

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمودند: شما را به تقواى الهى و پارسايى در دينتان و تلاش براى خدا و راستگويى و امانتدارى درباره كسى كه شما را امين دانسته ـ نيكوكار باشد يا بدكار ـ و طول سجود و حُسنِ همسايگى سفارش مى‌كنم.

محمّد(صلى الله عليه وآله وسلم)براى همين آمده است.

در ميان جماعت هاى آنان نماز بخوانيد و بر سر جنازه آنها حاضر شويد و مريضانشان را عيادت كنيد. و حقوقشان را ادا نماييد، زيرا هر يك از شما چون در دينش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته مى‌شود: اين يك شيعه است، و اين كارهاست كه مرا خوشحال مى‌سازد.
تقواى الهى داشته باشيد، مايه زينت باشيد نه زشتى، تمام دوستى خود را به سوى ما بكشانيد و همه زشتى را از ما بگردانيد.

زيرا هر خوبى كه درباره ما گفته شود ما اهل آنيم و هر بدى درباره ما گفته شود ما از آن به دوريم.

در كتاب خدا براى ما حقّى و قرابتى از پيامبر خداست و خداوند ما را پاك شمرده، احدى جز ما مدّعى اين مقام نيست، مگر آن كه دروغ مى‌گويد.

زياد به ياد خدا باشيد و زياد ياد مرگ كنيد و زياد قرآن را تلاوت نماييد و زياد بر پيغمبر(صلى الله عليه وآله وسلم) سلام و تحيّت بفرستيد. زيرا صلوات بر پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) ده حسنه دارد.
آنچه را به شما گفتم حفظ كنيد و شما را به خدا مىسپارم، و سلام بر شما.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 108 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:05

ششمین همایش غزه نماد مقاومت صبح چهارشنبه سی ام دی‌ماه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایوان شمس برگزار شد. سرلشکر جعفری در همایش «غزه؛ نماد مقاومت» گفت:هیچ ارتشی حتی آمریکا قادر به ایستادگی مقابل انقلاب اسلامی نیست. آل‌سعود از صهیونیست‌ها تندتر شده است. آزادی قدس نزدیک است.

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید

... ابتدای گزارش

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:05

جان داعشی هرگز تصور نمی‌کرد شهرتی که به دلیل سر بریدن گروگان‌های این گروه تروریستی به دست آورده بود، روزی بلای جانش شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، خبر تأیید مرگ جان داعشی یا همان جلاد معروف داعش بوسیله این گروه تروریستی، پس از مدت‌ها بار دیگر نام این فرد را در رسانه‌ها مطرح کرد. «محمد اموازی» نخستین کسی بود که به عنوان جلاد داعش در مقابل دوربین‌های تبلیغاتی این گروه تروریستی قرار گرفت و اقدام به سر بریدن گروگان‌های غربی کرد. اموازی که تا مدت‌ها افشای هویتش برای دولت‌ها و رسانه‌های غربی به یک معما تبدیل شده بود، دوران پر فراز و فرودی را از زمان عضویت در این گروه تروریستی گذراند.


جذب اموازی به گروه تروریستی داعش


محمد اموازی ملقب به جان داعشی در 17 اوت 1988 (26 مرداد 1367) در کویت به دنیا آمد. پدر و مادر او که اصالتی عراقی داشتند، زمانی که 6 ساله بود به انگلیس مهاجرت کردند. آن‌ها که به جز محمد، 5 فرزند دیگر نیز داشتند، در غرب لندن ساکن شدند. در سال 2006 اموازی برای تحصیل در رشته برنامه‌ریزی رایانه وارد دانشگاه «وست‌مینیستر» لندن شد و سه سال بعد مدرک خود را گرفت. او 21 ساله بود که برای کار در یک شرکت رایانه‌ای در کویت، به این کشور سفر کرد. به گفته رئیس این شرکت، اموازی بهترین کارمند او از زمان تأسیس شرکت مذکور بود.


به گفته نزدیکان و آشنایان اموازی، وی همواره فردی مؤدب و آرام بود. گفته می‌شود جلاد داعش زمانی به افراطگرایی روی آورد که در پی سفری به تانزانیا بوسیله نیروهای امنیتی انگلیس بازداشت و به تلاش برای رفتن به سومالی متهم شد. آن‌ها معتقد بودند اموازی هم‌دست مظنونی انگلیسی است که  در سال 2006 به سومالی سفر کرده بود و در راه‌اندازی و تأمین بودجه یک شبکه مرتبط با گروه تروریستی الشباب دخیل بوده است. وی سرانجام در سال 2012 به سوریه سفر کرد و به گروه تروریستی داعش پیوست.

سرگذشت جان داعشی از آغاز تا هلاکت+ تصاویر

سرگذشت جان داعشی از آغاز تا هلاکت+ تصاویر
سرگذشت جان داعشی از آغاز تا هلاکت+ تصاویر


نخستین جنایت


نخستین بار 19 اوت 2014 (28 مرداد 93) اموازی به همراه گروگان آمریکایی‌اش «جیمز فولی» در مقابل  دوربین داعش قرار گرفت. در ویدئوی منتشر شده از این جنایت، ابتدا فولی متنی را در انتقاد از دولت آمریکا، حملات این کشور به مواضع داعش در عراق و در نهایت حضور برادرش در نیروی هوایی آمریکا  با صدای بلند خواند. سپس اموازی درحالی که نقابی بر چهره داشت با خواندن متنی در انتقاد از آمریکا و اوباما، گردن گروگان مذکور را برید و تهدید کرد اگر دولت آمریکا از درخواست‌هایش تبعیت نکند، «استیون ساتلاف،» گروگان دیگر این کشور را نیز به همین سرنوشت مبتلا خواهد کرد.

سرگذشت جان داعشی از آغاز تا هلاکت+ تصاویر

پس از انتشار این ویدئو بوسیله داعش و تأیید حقیقی بودن آن بوسیله پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، توجه جهانی به افشای هویت او جلب شد. لهجه انگلیسی بریتانیایی او به کشف هویتش بسیار کمک کرد. به دنبال باج ندادن آمریکا به داعش، جان داعشی مدتی بعد به وعده خود وفا کرد و استیون ساتلاف، روزنامه‌نگار آمریکایی، را با همین شیوه وحشتناک و در مقابل دوربین به قتل رساند.


اما جنایت‌های اموازی به همین دو نفر محدود نشد و در ویدئوهای بعدی، گروگان‌های دیگری از کشورهای مختلف بوسیله او اعدام شدند. «دیوید هانس و آلن هنینگ،» مددکاران انگلیسی، «عبدالرحمن کاسیگ،» امدادگر آمریکایی، «هارونا یوکاوا و کنجی گوتو،» گروگان‌های ژاپنی، از جمله این افراد هستند.


نام مستعار جان داعشی (جان جهادی) را نخستین بار عده‌ای از گروگان‌های آزادشده داعش برای او برگزیدند؛ زیرا به گفته آن‌ها، او مسئول سلولی به نام «بیتلز» بود که از آن جا با خانواده‌های گروگان‌های خارجی ارتباط برقرار می‌شده است. این نام از «جان لنون،» عضو گروه انگلیسی بیتلز الهام گرفته شده بود.

سرگذشت جان داعشی از آغاز تا هلاکت+ تصاویر
سرگذشت جان داعشی از آغاز تا هلاکت+ تصاویر

سرگذشت جان داعشی از آغاز تا هلاکت+ تصاویر

افشای هویت


سرانجام بی‌بی‌سی ۲۶ فوریه ۲۰۱۵ (۷ اسفند ۱۳۹۳) هویت جلاد داعش را فاش کرد. به دنبال این اقدام، سرویس‌های امنیتی بریتانیا اعلام کردند مدت‌هاست هویت او را کشف کرده بودند؛ اما به دلایل امنیتی نخواستند آن را فاش کنند.

سرگذشت جان داعشی از آغاز تا هلاکت+ تصاویر


از آن پس نام اموازی در لیست سیاه سرویس‌های امنیتی آمریکا قرار گرفت و این کشور در پی کشتن او برآمد. کم کم حضور قاتل بی‌رحم داعش در ویدئوهای منتشر شده بوسیله این گروه تروریستی کم‌رنگ شد تا جایی که او را به این نتیجه رساند که شاید دیگر به مهره سوخته داعش بدل شده باشد و حتی تعدادی از رسانه‌ها از فرار او از دست عناصر دیگر این گروه نوشتند. در روایت دیگری گفته می‌شود شهرت او باعث حسادت  عناصر ارشد این گروه تروریستی شده بود و آن‌ها در پی قتل وی بودند.


مرگ جلاد داعش


سرانجام جلاد داعش در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۵ (21 آبان 94) در حمله‌ای که بوسیله پهپادهای آمریکایی به شهر رقه سوریه انجام گرفت کشته شد. داعش به تازگی در شماره جدید نشریه خود موسوم به «دابق» مرگ اموازی در حمله مذکور را تائید کرد و نوشت: خودروی او بوسیله یک هواپیمای بدون سرنشین هدف حمله قرار گرفت و وی در جا کشته شد.

گروه تروریستی داعش که همچنان از جنایت‌های نمایشی به عنوان ابزاری برای جذب تروریست و ارعاب و تهدید استفاده می‌کند، به سرعت افراد دیگری را جایگزین وی کرد. در آخرین ویدئوی داعش، یک فرد نقاب‌دار که به زبان انگلیسی صحبت می‌کند، 5 زندانی را به قتل می‌رساند. منابع امنیتی انگلیس پس از بررسی ویدئوی مذکور اعلام کردند به احتمال زیاد فرد نقابدار، «سیذارتا دهار» 32 ساله و هندی‌الاصل است که شهروند انگلیس محسوب می‌شود و پیش از رفتن به سوریه، همراه همسر و چهار فرزندش در شرق لندن زندگی می‌کرده است. 

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:05

خبرگزاري بسيج:‌همایش جریان شناسی نفوذگران فرهنگی تمدن نوین اسلامی به همت مجمع فرهنگی تحقیقاتی بینش مطهر استان اصفهان و با پشتیبانی دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد ومناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، همایش جریان شناسی نفوذگران فرهنگی تمدن نوین اسلامی به همت مجمع فرهنگی تحقیقاتی بینش مطهر استان اصفهان و با پشتیبانی دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد ومناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصفهان برگزار می شود.

این همایش روز پنج شنبه اول بهمن ماه ساعت 18:30 در مکان سالن همایش کتابخانه مرکزی اصفهان با حضور ستاد دکتر بنیانیان (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) و حجت الاسلام دکتر احمد رهدار (استادحوزه و دانشگاه) برگزار می شود.

وحید صافی، مدیر مجمع فرهنگی تحقیقاتی بینش مطهر بررسی اهمیت و ماهیت نفوذ فرهنگی در بستر تاریخی تمدن اسلامی و چگونگی مواجهه‌ی ما با جریان نفوذ و ادبیات نظری این پدیده ی فرهنگی را از سرفصل ها و اهداف برگزاری این همایش دانست و گفت: بررسی این موضوع برای مردم نیاز و به افزایش بصیریت و آگاهی آن ها افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص نفوذ فکری، تأكيد داشت: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب دشمن بدنبال دگرگون کردن باورهای جامعه و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که باید در این خصوص کارهای فرهنگی برای پیشگیری از توطئه و تلاش دشمنان داشت.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:58

رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه دوخت لباس‎های مدارس از طریق اتحادیه صورت بگیرد، گفت: دوخت لباس‎ها مدارس به صورت زیر زمینی و بعضا توسط اتباع خارجی صورت می‎گیرد.

محمد علی اغیاری عصر امروز در گفت‎گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: اتحادیه خیاطان در راستای صدور مجوزات و همچینی برخی معرفی‎نامه‎ها برای اصناف همکاری دارد.

وی تصریح کرد: این اتحادیه دارای 260 واحد صنفی است ، افزود: ابراز کار خیاطان در شهرستان گرگان بسیار ابتدایی است و علی‎رغم آن که امکانات و چرخ های نوین به سراغ صنف خیاطان شهرستان گرگان آمده اما توانایی خرید در این صنف وجود ندارد و لذا بسیاری از خیاطی های شهرستان گرگان به صورت ابتدایی مشغول به کار هستند.

رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان گرگان ابراز داشت: علی رغم آنکه در دوران تحریم به صنف خیاطان همانند همه اصناف فشار اقتصادی آمده است اما متاسفانه مسئولان و دستگاه‎های اجرایی از این صنف حمایتی نکردند و در حالی که می‎توانستند لباس های اداری را از واحد‎های سطح شهرستان گرگان تامین کنند ولی دیده می شود که آنها حتی از این همکاری دریغ کردند و سفارش‎های خود را به خیاطی های خارج از استان گلستان ارجاع داده اند.

سه باب مغازه خیاطی آتش گرفت اما حمایتی از سوی مسئولان شاهد نبودیم

اغیاری با بیان اینکه اتحادیه خیاطان توان مالی چندانی برای حمایت از خیاطان ندارد، گفت: در روزهای گذشته سه باب مغازه خیاطی طئمه حریق شد اما هیچ یک از مسئولان برای حمایت از این واحد‎های صنفی اقدام خاصی نکرد.

وی به مدل‎های لباس غربی و گرایش جوانان به این مدل لباس‎ها اشاره کرد و گفت: در کشورما مدل‎های ایرانی خوبی همه برای بانوان و همه برای آقایان وجود دارد و گرایش به این چنین مدل‎ها تنها یک غرب زدگی و ناهنجاری اجتماعی است.

رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان گرگان یادآور شد: در حالی که برخی جوانان ما به لباس غربی گرایش دارند اما برخی از ملیت‎های دیگر به لباس ایرانی افتخار می‎کنند و برای نمونه مشتری من از ترکمنستان با کت و شلواری که من برایش دوختم آن عکس را برای من فرستاده است و گفته به پوشیدن لباسی با دوخت ایرانی افتخار میکنم.

اغیاری تهیه لباس‎های مدارس سفارشی به برخی از خیاطان سطح شهرستان گرگان اشاره کرد و گفت: دیده شده که مدیران مدارس به خیاطانی که تنها با یک چرخ تولید فعالیت دارند یک هزار لباس سفارش داده‎اند آیا این مدیران با خود نمی‎اندیشند که چگونه یک نفر می‎تواند با یک چرخ در مدت کوتاه یک هزار لباس تولید کند.

وی با بیان اینکه تولید این چنین لباس‎ها به صورت زیر زمینی و بعضا توسط اتباع خارجی صورت می‎گیرد، افزود: دوخت لباس مدارس با استاندارد و کیفیت مناسب بهتر است از سوی اتحادیه‎ خیاطان صورت بگیرد تا نظارت بهتری به تهیه این لباس‎ها باشد.

انتهای پیام/

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:58

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان از اجرای سامانه قرائت کنتورهای برق با گوشی هوشمند برای اولین بار در شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سید روزبه هاشمی با اعلام این خبر اظهار کرد: این سامانه به منظور قرائت اطلاعات کنتورهای هوشمند با بکارگیری گوشی‌های تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: کاهش وابستگی به سخت افزارهای خاص و رفع محدودیت در تامین این سخت افزارها، کاهش هزینه‌های پشتیبانی نرم‌افزاری ،امکان انتقال اطلاعات قرائت شده از طریق بسترهای مخابراتی gprs, wifa و افزایش سرعت عمل در ثبت آخرین اطلاعات قرائت شده کنتورها از جمله مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان انتقال اطلاعات طول و عرض جغرافیایی ،تصاویر برق‌های غیر مجاز ،تجاوز به حریم‌ها و ... را از جمله دیگر کاربردهای این سیستم عنوان نمود .

هاشمی خاطر نشان کرد: در این طرح پروب‌های با سیم تبدیل به پروب‌های بی سیم گردیده است که در مجموع این امکان آسیب‌پذیری دستگاه را کاهش و حمل و نقل را آسان نموده است و امکان ارتباط با مامورین بوسیله ارسال پیام گروهی و تکی ،امکان گزارش و پیگیری بر اساس کارکرد یک مامور با نام ،امکان تعریف بازرسی برای بازرسی قرائت و کشف مغایرت‌های احتمالی و تحت وب بودن سامانه مدیریت کنتور خوان را از دیگر توانمندی‌های سامانه قرائت کنتور‌های برق توسط گوشی‌های موبایل عنوان نمود.

وی حفظ ملاحظات امنیت اطلاعات را از جمله نکات مهمی دانست که لازم است در طراحی این سیستم‌ها و سیستم‌های مشابه ملاحظه گردد.

گفتنی است سامانه مذکور توسط مهندسین شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری طراحی ،ساخته و عملیاتی گردیده است.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:58

مسئول سازمان بسیج کارمندان گفت: هدف اصلی دشمن یورش به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است چرا که تمام امیدهای خود را در جنگ سرد و نظامی از دست داده و در جنگ نرم با تمام توان می تازد لذا کوتاهی ما در این زمینه باعث تقویت جبهه دشمن می شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، حسینخانی در جمع فرماندهان پایگاههای بسیج ادارات کل استان کرمان مطرح کرد:  بسیج ارائه دهنده سبک زندگی اسلامی است و این را با اجرای برنامه های فرهنگی نظیر نشست های بصیرتی و یادواره های شهدا به اثبات رسانده است.

 مسئول سازمان بسیج کارمندان  با بیان اینکه بسیج عدم سازش با استکبار را در سرلوحه امور خود قرار داده است، گفت: همه باید سعی کنیم راه های نفوذ دشمن را شناسایی و با آن مقابله کنیم که در این میان نقش بسیج نقشی ویژه و منحصر به فرد است.

وی با اشاره به اینکه بسیج بر عهد دیرین خود با ولایت تا آخرین قطره خون پابرجاست، افزود: دیروز در هشت سال دفاع مقدس دم مسیحایی امام خمینی (ره) در کالبد بسیجیان دمیده شد تا حماسه های ماندگاری در آن دوران رقم بخورد و امروز نیز با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تفکر بسیجی نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سایر کشورهای دنیای اسلام طنین انداز شده است.

حسینخانی با اشاره به اینکه بصیرت مانند قطب نما برای بسیجیان عمل می کند، اظهار کرد: بنا به تاکیدات مقام عظمای ولایت شاخص حرکت بسیج باید بصیرت، اخلاق مداری و دوری از افراط و تفریط باشد.

مسئول بسیج کارمندان در ادامه عبادت و ستایش خدا ، پرهیز از دنیاپرستی ، آمر به معروف و ناهی از منکر را از جمله شاخصه های برگرفته از قرآن برای بسیجیان مخلص برشمرد.

حسینخانی در ادامه با اشاره به اینکه بحث استکبارستیزی به عنوان یکی از ضرورتهای نفوذ فرهنگی دشمن گفت: هدف اصلی دشمن یورش به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است چرا که تمام امیدهای خود را در جنگ سرد و نظامی از دست داده و در جنگ نرم با تمام توان می تازد لذا کوتاهی ما در این زمینه باعث تقویت جبهه دشمن می شود.

وی  با اشاره به اینکه عده ای از افراد معلوم الحال که مایل به حذف شعار مرگ بر آمریکا نیستند یا واقعا خوابند یا خود را به خواب می زنند افزود: بی شک در شعار مرگ بر آمریکا موضعی عقلانی وجود دارد چرا که پشتوانه انقلاب ما از منطقی عقلانی برخوردار است لذا گفتمان عقلانی ما باعث تقویت و عظمت قدرت انقلاب اسلامی شده است که دیگر کشورها دل در گرو انقلاب ما دارند و مشتاق شعارهای منطقی و عقلانی انقلاب اسلامی هستند.

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 105 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:34

امام جمعه نهبندان گفت: نامه مقام معظم رهبری تذکری است که باید به معنای حقیقی کلمه، مسئولان بدانند که پشتیبانی بهتر از مقام معظم رهبری نداشته و ندارند.

 وی افزود: در نامه مقام معظم رهبری تأکیدی بر فرمایشات و پیش بینی های گذشته بوده، که در حقیقت محقق گشته است.

 امام جمعه نهبندان خاطر نشان کرد: غربی ها قابل اعتماد نیستند و بارها و بارها عهد شکنی کرده اند و در جریان مذاکرات نیز پس از چند ساعت، دیپلمات های غربی بلافاصله حرف خودشان را پس می گرفتند و دبه ی جدیدی و همچنین بی اعتمادی جدیدی را به وجود می آوردند.

 حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: در خصوص برجام و اینکه هر روز، به روز اجرای آن پیش می رفتیم نیز طرف غربی به جای اینکه بر عهد خود پایبند باشد هر روز چندین مشکل بر مشکلات گذشته افزودند که از جمله ی آن می توان به برداشتن دارایی های بلوکه شده ایران و تقدیم آن به کسانی که به دروغ از ایران متضرر شده بودند و همچنین مورد تحریم قرار دادن سپاه پاسداران، اشاره کرد.

 وی بیان کرد: نامه مقام معظم رهبری تذکری است که باید به معنای حقیقی کلمه، مسئولان بدانند که پشتیبانی بهتر از مقام معظم رهبری نداشته و ندارند.

 امام جمعه نهبندان با بیان اینکه شخص مقام معظم رهبری بودند که فضا را برای مذاکرات مهیا کردند، خاطر نشان کرد: وقتی که دولت خواست مذاکرات را با دیدگاه های خودش پیش ببرد رهبر انقلاب بحثی با عنوان نرمش قهرمانانه را ایراد فرمودند که در دولت قبلی اشاره نشده بود.

 حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: در کشور دو دیدگاه مطرح است که اولین دیدگاه تکیه بر داشته های خود که همان اقتصاد مقاومتی است و دومین دیدگاه، نگاه به بیرون و گره زدن رکود و حل مشکلات اقتصادی به مذاکرات می باشد.

 وی افزود: تجربه ثابت کرده است که ملت هایی می توانند پیروز باشند که به داشته های خود اتکا کرده اند.

 امام جمعه نهبندان بیان کرد: کشورهای غربی دلشان برای ما نمی سوزد زیرا آن ها مشکلات خود را حل می کنند و بازار بزرگ خود را توسعه می دهند.

 حجت الاسلام خزاعی گفت: باید به داشته های غنی و فراوان خود که در سراسر ایران وجود دارد توجه و اتکا کنیم و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم.

 وی افزود: در هیچ کشوری این همه نعمت الهی پیدا نشده است و با این ذخایر نفتی و گازی نیازی نیست که به بیرون چشم بسته و دل ببندیم.

 امام جمعه نهبندان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند تمام کارشناسان بر ایده ی اقتصاد مقاومتی نظر مثبت داشته اند و ایرادی بر آن نگرفته اند، ادامه داد: اما اینکه چرا هنوز به این عمل توجه ویژه نشده را باید از دست اندرکاران این موضوع پرس و جو کرد.

 حجت الاسلام خزاعی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از تذکرات خود فرمودند برای آنچه که بدست آمده است بهای سنگینی داده ایم و مسئولان باید ممنون مقام معظم رهبری و ملت بوده و با آن ها صادقانه برخورد کنند.

 وی تصریح کرد: برای انرژی هسته ای خون شهدایی از جمله احمدی روشن ریخته شده است و مسئولان باید شبانه روز این موضوع را مدنظر قرار دهند و خود را مدیون غرب ندانند.

 امام جمعه نهبندان با بیان اینکه هرچه بدست آمده است دستاورد خون شهدا می باشد، گفت: در بحث برجام باید به این موضوع توجه کنیم که نه خیلی خوشحال باشیم و نه ناراحت بلکه باید واقع بین بوده و بدانیم که چه از دست داده ایم و چه به دست آورده ایم.

 وی در پایان گفت: باید از این دستاوردهایی که بدست آمده است، پاسداری شود زیرا دشمن ثابت کرده که عهد شکن است و در روز های گذشته دیدیم و در روزهای آینده نیز خواهیم دید که دبه های جدیدی را به وجود خواهند آورد با این وجود نباید بسیار ذوق زده شویم که بعدا شرمنده ملت نباشیم.

منبع: خاورستان

- - , .

یک هدف بزرگ...
ما را در سایت یک هدف بزرگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار basijiha بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:34